TASARLANAN MESLEKİ ÖĞRENME TOPLULUĞUNUN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ GELİŞİMİNE VE ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme ve iletişim teknolojilerindeki hızlı değişimle beraber toplumsal yapı değişmiş ve toplumun ihtiyaçları farklılaşmıştır. Bu değişim eğitim kurumlarının, bilgiyi üreten, işlevsel olarak kullanabilen, problem çözebilen, eleştirel düşünebilen, girişimci bireyler yetiştirme konusuna eğilmelerini bir zorunluluk haline getirmiştir. Bu niteliklere sahip bireylerin yetiştirilmesi, kendini sürekli güncelleyen donanımlı öğretmenlerle mümkün gözükmektedir. Bu bağlamda, tasarlanan mesleki öğrenme topluluğunun sosyal bilgiler öğretmenlerinin mesleki gelişimine ve öğrencilerin akademik başarılarına etkisini belirlemek bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu amaçla yürütülen araştırma, tasarım tabanlı araştırma yaklaşımı temel alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını ise sosyal bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu doğrultuda araştırmanın nicel boyutunda 386, nitel boyutunda ise 8 sosyal bilgiler öğretmeni ile çalışılmıştır. Araştırmada veri toplama tekniklerinden ölçek, gözlem ve yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular yansıtcı düşünme döngüsü temelinde tasarlanan mesleki öğrenme topluluğunun öğretmenlerin mesleki gelişimini olumlu yönde etkilediği ve öğrenci başarısını artırdığını kanıtlamıştır. Bu bulgular ışığında öğretmenlerin mesleki öğrenme topluluğuna katılımı ile öğrenci başarısı arasında pozitif ilişki olduğunu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlara bağlı olarak, mesleki öğrenme topluluğunun bütün branşlarda yaygınlaştırılmasına ve mesleki gelişim eğitimlerinin, alana özgü ihtiyaçlar da gözetilerek, uygulama ağırlıklı olarak uzun süreli eğitimler şeklinde planlanmasına ilişkin öneriler getirilmiştir. With the rapid change in communication technologies and globalization, the social structure has changed and social needs have become different. This change had brought about a requirement that educational institutions to raise entrepreneurial individuals who can produce information, use it functionally, solve problems and think critically. Training of individuals with these qualifications seems possible only with the help of equipped teachers who constantly update themselves. In this context, the main purpose of this study is to determine the effect of the designed professional learning community on the professional development of social studies teachers and students' academic achievement. Therefore, in this study, a design-based research approach was used. The participants of the research are social studies teachers. The quantitative dimension of the study was conducted with 386 participants, but in its qualitative dimension, it was worked with 8 social studies teachers. In the study, scale, observation, and semi-structured interviews were used as data collection techniques. Findings obtained from the study proved that the designed professional learning community positively affects the professional development of teachers and increases students' academic achievement. Based on these findings, it was concluded that there is a positive relationship between participation in vocational learning community and student academic achievement. When these results are taken into consideration; implications derived from this study are to extend school-based professional learning community to all other branches and to plan professional development training as long-term training taking the needs of the field into account.
Collections