EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 98
-
Ortaöğretim öğrencilerinin matematiksel modelleme problemlerine ilişkin çözüm yaklaşımlarının matematik öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-12)Araştırma, Sivas il sınırları içinde bulunan bir devlet lisesinin 12. sınıfında öğrenim gören, merkezi sınav ile yerleşmiş ve modelleme problemlerinde geçen ilgili konuları daha önceden görmüş 16'sı kız, 10'u ... -
Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin yaratıcı düşünme becerilerine ilişkin görüşleri
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-08)Bu araştırmanın amacı, orta öğretim kurumlarında görev yapan Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinin yaratıcı düşünme becerilerine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinin yaratıcı düşünmeye ... -
Cahit Uçuk`un `Türk İkizleri` ve `Gümüş Kanat` çocuk romanlarının söz varlığı açısından değerlendirilmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-25)Kelime hazinesi, kelime serveti, kelime dağarcığı, sözcük varlığı gibi birçok farklı terimlerle karşılanan ancak bu kullanımlardan daha geniş bir kavram alanına sahip olan söz varlığı denince, yalnızca o dilin sözcüklerini ... -
Eğitimde okul geliştirme aracı olarak hesap verebilirlik
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-29)Bu araştırma, ortaokul öğretmenlerinin ve yöneticilerinin eğitimdeki okul geliştirme aracı olarak hesap verebilirlik boyutlarının uygulanma düzeyine ilişkin algılarını ortaya çıkarmayı amaçlayan betimsel bir araştırmadır. ... -
Matematik öğretmenlerinin ortaöğretim matematik dersi öğretim programı ile ilgili bilgileri ve bu bilgilerinin sınıf içi uygulamalarına yansımaları
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-19)Öğretim programlarının başarılı bir şekilde uygulanması, öğretmenlerin öğretim programı bilgilerinin niteliğine ve bu bilgilerini sınıf içi uygulamalarına yansıtma becerilerine bağlıdır. Özellikle yenilenen öğretim programları ... -
Fen eğitiminde oyun temelli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarı ve derse yönelik tutumuna etkisi: Bir meta-analiz çalışması
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-15)Bu çalışmanın amacı 2005-2018 yılları arasında yapılan Oyun Temelli öğrenmenin mevcut sisteme kıyasla öğrencilerin fen akademik başarısına ve fen dersine yönelik tutumuna etkisini meta analiz yöntemiyle genel etki büyüklüğünü ... -
Sivas Kızılırmak gazetesinin (27-29, 31-39 ve 41-52) sayılarının transkribe edilmesi ve değerlendirilmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-20)Takvîm-i Vakayi gazetesi 1831 yılında yayınlanarak Osmanlı Devleti'nin ilk yarı resmî nitelikli yayın aracı olma özelliğini taşımaktadır. Matbaanın Osmanlı Devleti'ne geç gelmesi, Osmanlı'nın yayın faaliyetlerine ... -
Biçimlendirici değerlendirme uygulamalarıyla zenginleştirilmiş etkileşimli kısa tarihsel hikâyelerin öğrencilerin bilimin doğası anlayışlarına etkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-20)Bu çalışmanın amacı biçimlendirici değerlendirme uygulamalarıyla zenginleştirilmiş etkileşimli kısa tarihsel hikâyelerin (EKTH), öğrencilerin bilimin doğası anlayışlarına etkisini araştırmaktır.Araştırmada nitel ve nicel ... -
Okullarda yürütülen stratejik planlama çalışmalarına ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri (Sivas ili örneği)
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-12)Toplumlar geleneksel kamu yönetimi anlayışı ile değişen ve gelişen dünyaya adapte olamayacaklarını, onları takip edip yetişemeyeceklerini anlamışlardır. Aynı zamanda yeni kamu yönetimi yaklaşımı giderek kendini göstermeye, ... -
Değerler eğitimine karşılaştırmalı bakış (Almanya, İsveç, Güney Kore, Malezya, Suudi Arabistan ve Türkiye örneklemi)
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-11)Değer eğitimi kültürel, ahlaki, ulusal ve evrensel değerlerin bireylere aktarılarak birey ve toplumun ideal bir yapıya kavuşturulmasını amaçladığından, son yıllarda giderek önem kazanan bir eğitim olgusu haline gelmiş ve ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilgisayar simülasyonlarıyla sınıf yönetimi becerisi kazandırılmasına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-01)Günlük hayatın bir parçası haline gelen teknoloji, günümüzde toplumsal hayatın birçok alanını etkilemektedir. Hiç kuşkusuz eğitim ve teknoloji de karşılıklı bir etkileşim halindedir. Simülasyonlar eğitimde birçok alanda ... -
Eğitimde beş sevgi dilinin kullanımına ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Günümüz toplumu, küreselleşmenin yoğun etkisine maruz kalmaktadır. Bu etki olumlu ve olumsuz yönde kendini gösterebilmektedir. Yaşam alanına sirayet eden her türlü değişim ve etkileşim biçimi mutlaka eğitim ortamına da ... -
Ortaöğretim coğrafya derslerinde doğal afetlerin infografikler ile öğretiminin öğrenci başarısına ve dersin tutumuna etkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Bu araştırmanın amacı, coğrafya dersinde `Çevre ve Toplum` ünitesindeki `Afetlerin oluşum nedenlerini ve özelliklerini açıklar`, `Afetlerden korunma yöntemlerini açıklar` kazanımlarının öğretiminde infografik (Hikayeleştirerek ... -
Öğretmen, öğrenci ve veli bağlamında destekleme ve yetiştirme kursları: Bir Durum Çalışması
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)- -
Çevre eğitiminde argümantasyon uygulamaları ile zenginleştirilmiş 5E öğrenme metodunun 7.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine etkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-11)Öğrencilerin bilgiyi elde etmesi, eski ve yeni bilgilerini bağdaştırabilmesi ve öğrenmiş olduğu bilgileri günlük hayata uyarlayabilmesi için bilgi edinme sürecinde aktif olması, araştırıp sorgulayarak ve arkadaşlarıyla ... -
Düşünme eğitimi dersine yönelik sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-06)Bu çalışmanın amacı, ortaokul kademelerinde seçmeli olarak okutulan düşünme eğitimi dersine yönelik sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir.Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında ... -
Yoksul kadınlarda mutluluk anlayışı
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-17)Yoksulluk ve mutluluk evrensel iki kavramdır. Yüzyıllar boyu insanlık tarihinin her evresinde var olmuşlardır. İnsanoğlu var oldukça da ne oldukları, nedenleri ve çözüm yolları üzerine bir sorunsal olarak görülmeye devam ... -
Ortaokul öğrencilerinin dijital bağımlılığı ile dinlemeye yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-20)Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul öğrencilerinin dijital bağımlılıklarıyla dinlemeye yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi incelemek olup araştırmada ilişkisel tarama modelleri kullanılmıştır. Çalışma, nicel araştırma ... -
8.sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabının içerik düzenleme ilkelerine uygunluğunun incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-02)Bu araştırmanın amacı, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında ders kitabı olarak belirlenen 8.sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabının içerik düzenleme ilkelerine uygunluğunu incelemektir. Bu araştırma, nitel ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde animasyonlarla değerler eğitiminin etkililiği
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-18)Bu çalışmada ortaokul 7.sınıf sosyal bilgiler dersinde bilimsellik değerinin animasyonlarla kazandırılması amaçlanmıştır. Bu hususta bilimsellik değerine ilişin animasyon uygulaması yapılan deney grubu ile normal ders ...