Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilgisayar simülasyonlarıyla sınıf yönetimi becerisi kazandırılmasına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günlük hayatın bir parçası haline gelen teknoloji, günümüzde toplumsal hayatın birçok alanını etkilemektedir. Hiç kuşkusuz eğitim ve teknoloji de karşılıklı bir etkileşim halindedir. Simülasyonlar eğitimde birçok alanda kullanılmakta olan bir teknolojidir. Özellikle tıp, uçuş eğitimi ve askeri alanlarda kullanılan simülasyonların en önemli faydası ulaşılabilir, ucuz ve güvenli olmalarıdır. Bu avantajları göz önünde bulundurulduğunda öğretmen adaylarına sınıf yönetimi becerisi kazandırılması amacıyla da simülasyonlardan yararlanılmasının etkili olabileceği düşünülmektedir. Çünkü öğretmenlerin, özellikle meslek hayatlarının ilk yıllarında, sınıf yönetimi konusunda sıkıntı çektiği görülmektedir. Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerisine sahip olmaları son derece önemlidir. Çünkü sınıf yönetimi becerisine sahip olmak iyi bir öğretmen olmanın en önemli koşuludur. Öğretmenin sınıf yönetimi becerisinin yetersiz olması hem dersin verimini düşürmekte hem de öğretmenlerin mesleki doyumlarını olumsuz yönde etkilemektedir.Yapılan araştırmalarda simülasyon kullanımıyla ilgili olarak özellikle sağlık, uçuş ve silah teknolojilerinde çalışmalar yürütüldüğü görülmektedir. Ancak sınıf yönetimi becerisi kazandırılması amacıyla simülasyon kullanımıyla ilgili bir çalışmaya literatürde rastlanmamıştır. Bu nedenle araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının simülasyon yoluyla sınıf yönetimi becerisi kazandırılmasına yönelik görüşlerini değerlendirmektir.Araştırmada karma yöntemlerden biri olan açımlayıcı sıralı karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalında öğrenim gören 3. ve 4. Sınıf düzeyinde toplam 192 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu ise 4. sınıf öğrencilerinden 8 kişi oluşturmaktadır.Araştırma sürecinde öncelikle geliştirilen SINIFTA Simülasyonu Görüş Anket uygulanmış, veriler SPSS programı ile analiz edilmiş ve verilerin analizinden elde edilen sonuçlara göre katılımcılarla yarı yapılandırılmış bir görüşme gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen bulgular Nvivo 10 programı ile analiz edilmiştir. Görüşme verilerinin analizi sonucunda araştırma öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri, kendi sınıf yönetimi becerileri hakkındaki öngörüleri, Sınıf Yönetimi dersine yönelik görüşleri ve SINIFTA Simülasyonu hakkındaki görüşleri olmak üzere 4 ayrı temaya ayrılarak kodlanmıştır.Araştırmanın nicel ve nitel sonuçlarına göre sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sınıf yönetimi becerisi kazandırılmasında simülasyon kullanımına yönelik görüşlerinin olumlu olduğu, simülasyon kullanımının sınıf yönetimi dersinde kullanılmasının ilgi çekici olacağı ve öğretmen adaylarının sınıf yönetimi becerilerini olumlu yönde etkileyeceği görüşüne ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarından yola çıkılarak geliştirilebilecek öneriler arasında farklı branşlarda görev yapan öğretmen ve öğretmen adayları ile de yürütülmesi, öğretmen eğitimlerinde simülasyonlardan yararlanılması yer almaktadır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler Öğretimi, Eğitsel Bilgisayar Simülasyonları, SINIFTA Simülasyonu, Öğretmen Adayı Görüşleri Şeker, Gülşah., Evaluation of Social Studies Teacher Candidates Views on Gaining Classroom Management Skills with Computer Simulations, Master's Thesis, Sivas 2019.Technology, which has become a part of daily life, affects many areas of social life nowadays. Undoubtedly, education and technology are in mutual interaction. Simulation technologies are also used in many areas of education.The most important benefit of the simulations used especially in medicine, flight training and military areas is that they are accessible, cheap and safe. Considering these advantages, it is thought that using simulations in order to gain pre-service teachers' classroom management skills may be effective. Because, it is observed that teachers have difficulties in class management especially in the first years of their professional life. It is extremely important that teachers have the ability of classroom management. Because class management skills is the most important condition of being a good teacher. Studies in the use of simulation, especially in the health, flight and weapon technology studies are carried out. However, a study on the use of simulation in order to gain classroom management skills has not been found in the literature. Therefore, the aim of the study is to evaluate the opinions of pre-service social studies teachers about gaining classroom management skills through simulation.One of the mixed methods in the research is an exploratory sequential mixed pattern. The sample of the study consisted of 192 people in 3rd and 4th year students in Social Sciences Education Department of Sivas Cumhuriyet University Faculty of Education Turkish and Social Sciences Education Department in 2018-2019 academic year. The study group consists of 8 students. In the research process, a questionnaire was developed and the data were analyzed with SPSS program and a semi-structured interview was conducted with the participants according to the results obtained from the analysis of the data. The findings of the interviews were analyzed with Nvivo 10 program. As a result of the analysis of the interview data, the research was divided into 4 different themes and coded. At the end of the study, it was found that the views of social studies teacher candidates on the use of simulations were positive in terms of gaining classroom management skills, and that the use of simulation in class management course would be interesting and would positively affect classroom management skills.Keywords: Social Studies Teaching, Educational Computer Simulations, SINIFTA Simulation, Teacher Candidate, Opinion
Collections