Matematik öğretmenlerinin ortaöğretim matematik dersi öğretim programı ile ilgili bilgileri ve bu bilgilerinin sınıf içi uygulamalarına yansımaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretim programlarının başarılı bir şekilde uygulanması, öğretmenlerin öğretim programı bilgilerinin niteliğine ve bu bilgilerini sınıf içi uygulamalarına yansıtma becerilerine bağlıdır. Özellikle yenilenen öğretim programları ile ilgili öğretmen niteliklerinin incelenmesi, program geliştirme çalışmalarına yön verecektir. Bu araştırmada lise matematik öğretmenlerinin öğretim programı ile ilgili bilgilerinin ve bu bilgilerinin sınıf içi uygulamalarına nasıl yansıdığının incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada kapsamında nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni esas alınmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Sivas Merkez ilçede görev yapan 26 lise matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri görüş formları, mülakatlar ve sınıf-içi gözlemler aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi esas alınmıştır. Görüş formundan elde edilen veriler benzerlik ve farklılıklarına göre gruplandırılarak kategoriler oluşturulmuş, bu kategorileri yansıtan öğretmenlerin söylemlerinden kesitler aktarılmıştır. Bulgular sunulurken diğer veri gruplarından gelen veriler sürekli birbirleri ile karşılaştırılarak çelişen ve destekleyen öğeler ortaya çıkarılmıştır. Araştırma sonucunda, lise matematik öğretmenlerinin yeni program hakkındaki bilgilerinin ve programda öngörülen yaklaşımları kendi sınıflarına yansıtma becerilerinin yeterli olmadığı ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak, hem program geliştirme hem de öğretmen eğitimine yönelik öneriler ortaya konulmuştur. Anahtar Sözcükler: Öğretim programı, öğretmen bilgisi, ortaöğretim matematik, program değerlendirme Successful implementation of teaching programs depends on the quality of teachers' knowledge of the curriculum and their ability to reflect this knowledge in their classroom practices. In particular, examining teacher qualifications related to renewed curriculums will guide the program development studies. In this study, it is aimed to examine the knowledge of high school mathematics teachers about the curriculum and how this information is reflected in the classroom practices.In this study, case study design, which is one of the qualitative research methods, was used. The sample of the study consists of 26 high school mathematics teachers working in Sivas Central district in 2018-2019 academic year. The data of the study was collected through opinion forms, interviews and in-class observations. The data analysis was based on the content analysis method. The data obtained from the opinion form were grouped according to the similarities and differences, and categories were formed and cross-sections were transferred from the discourses of the teachers reflecting these categories. While presenting the findings, the data from the other data groups were constantly compared with each other to reveal conflicting and supporting elements. As a result of the study, it was found that the knowledge of high school mathematics teachers about the new program and their ability to reflect the approaches envisaged in the program into their own classes were not sufficient. Based on the results, suggestions were made for both curriculum development and teacher education.Key Words: Teaching programme., teacher knowledge, secondary mathematics, programme assessment
Collections