Saint-Seans ve Poulenc`in klarinet sonatlarının, Weber`in Duo Concertant`ının, Schumann`ın Fantasy Pieces`inin klarinet edebiyatındaki yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET Bu metinde Saint-Seans ve Poulenc'in Klarinet Sonatlarının, Weber'in Grand duo Concertant'ının, Schumann'ın Fantasy-Pieces'inin klarinet edebiyatındaki yeri incelenirken aynı zamanda bu bestecilerin müzik tarihindeki yeri, klarinetin mekanik gelişimi, varolduğu dönemler içinde uğradığı değişiklikler ve bunun müziğe nasıl yansıdığı konularının ele alınması amaçlandı. Yukarıda adı geçen eserler aynı zamanda resital programı içinde yer almaktadır. Bu eserleri bütün yönleriyle yorumlayabilmek için, her eseri bestelendiği dönem içinde bütün yönleriyle ele almak gerekir. Bu amaçla klarineti tarihsel gelişimi içinde görmemiz ve her yorumlanan eseri bu açıdan da yorumlamamız doğru olur. Bundan dolayı, bu çalışmada, klarinet eğitiminde yol gösterici olunabileceği de düşünülerek, klarinet, organolojik açıdan da ele alındı. Resital programı içinde adı geçen yapıtlar üzerine hazırlanan bu metinde, yapıtların bestecilerinin müzik tarihindeki yeri, bu yapıtların klarinet edebiyatındaki önemi üzerinde durulmaktadır ve bu yapıtların, onları yorumlamamıza yardımcı olacak biçimde form analizleri de yapılmıştır. IV SUMMARY In this text, we aimed to assess the place of the sonatas of Saint-Saens and Poulenc, the Grand Duo Concertante of Weber and Fantasy-Pieces of Schumann in the clarinet litterature, the importence of these composers in the history of music, the mechanic development of clarinet, the transformations of this instrument during different periods and the effects of these transformations on the music. The compositions we mentioned above, also take place in the recital program. In order to be able to interpret these compositions in all their aspects, we have to assess each of them in the context of period they have been composed. For that reason, it will be right to consider the clarinet in its historical evolution and interpret each composition with this point of view. As a result of this, in our study, we assess the clarinet in its organologic developement, thinking that it would be useful for the clarinet education. In this text which aimes to study the compositions taking place in the recital, we emphasized the place of these composers in the history of music and the importence of the compositions in the clarinet litterature. A form analysis of these compositions which helps us to interpret the work, also has been done. TXL YÜKSEKÖ?RETİM KURDLD Û
Collections