Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz, Ömer Emre
dc.contributor.authorÖztürk, Ceylan Aslihan
dc.date.accessioned2020-12-10T07:23:10Z
dc.date.available2020-12-10T07:23:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214372
dc.description.abstractBu eser metni, tarihçinin, tarih yazımında kasıtlı ya da kasıtsız sübjektifyaklaşımını, tarihçinin pratiğinde bir tutum olarak görülmesini ve sanatçı pratiğinekopyalanarak oluşturulan projeyi sunar. Eserler bir yöntem denemesi olarak, hemsübjektif tarih yazımı ile sanatçının sanatsal pratiği arasındaki benzerlikleri arıyor vebunları birleştiriyor; hem de ideolojik bir aygıt olarak tarihi, tarihsel olguları bilgiyedönüştürme pratiği içinde geçmişi yorumlayan tarihçileri, bu sistemin içindekalmalarını ve değiştirilmiş geçmişin birçok alanı etkilemiş olmasını eleştiriyor.Burada sanatçı, bir tarihçi rolüne bürünüyor ve tarihçinin sübjektif (öznel) bakışaçısını referans alarak tarih yazımını sanatçı bireyselliğinde ele alıyor. Sanatçı kendiöznelliğinde, tarihçinin olguları düzenleme ve bilgiye dönüştürme pratiğinikopyalıyor. Ayrıca, tarihçi pratiğine de sübjektif bir biçimde yaklaşıyor.Tarihten görsel kayıtlar – tarihten sanat eserleri – sanatçının pratiğinde yenidenyorumlanır ve sanatçının sübjektif yaklaşımı ile yeni yorumlara dönüşürler. `Tarihyoktur, tarihçi vardır` söylemi ile bu projeler, tarihçi olma durumunu dahi, tüm tarihdurumlarını sanatçı sübjektifliğinde yorumlar.
dc.description.abstractThis text declares that the practice of the historian is intentionally orunintentionally a subjective attitude of the historian while writing the history andrepresents the project that copies it to an artist's practice. The works seek similaritiesbetween the subjective writing of history and the artist's practice, and then combinesthem. And also, the works criticize history as it is an ideological tool, historians whointerprets history while in the practice of transforming the past to the knowledge andthat the changed history that affected many fields.The artist assumes the role of an historian and references the subjectiveperspective of an historian, addressing the writing of history from the point of viewof an artist's individuality. Artist in her individuality, copies the practice of ahistorian as s/he edits the facts and transforms them into information. Also, sheapproaches subjectively to the practice of a historian.The visual records from history – artworks from history – are re-interpretedin artist's practice and with artist's subjective approach they turn into newinterpretation. The project interprets many history issues with historian issues withthe statement of: `There is no history, there is the historian`.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleTarihe subjektif yaklaşımın sanat yapıtına etkisi
dc.title.alternativeThe influence of subjective perspective in history on work of art
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHeykel Anasanat Dalı
dc.subject.ytmHistoriography
dc.subject.ytmSubjectivity
dc.subject.ytmArtistic works
dc.identifier.yokid10112958
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid430655
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess