Johannes Brahms`ın Opus 38 Mi Minör Viyolonsel-Piyano Sonatı`nın güncel bir anlayışla incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan yazılı çalışmanın amacı; 19. Yüzyıl Alman Romantik dönemin en önemli bestecilerinden Johannes Brahms'ın Op. 38 Mi Minör Viyolonsel-Piyano Sonatı'nı seslendirecek olan yorumcular ve araştırmacılar için bir kaynak oluşturarak yol göstermektir. Bu çalışmada önce Johannes Brahms'ın hayatı ve eserleri hakkında bilgi verilmiştir. Birçok usta çellist ve piyanistin repertuvarına giren bu eserin tarihsel ve müzikal boyutta analizi, Johannes Brahms'ın sonat formu ve füg stili anlayışı bağlamında, eserin ifadesel anlam boyutunda da yorumlama teknikleri perspektifinden incelenmesi araştırmanın konusunu oluşturmuştur. Brahms'ın yarattığı özgün müzikal dilini eski formlar üzerinden kullandığı, yine kendine özgü bir açıdan en önemli besteleme teknikleri arasında yer alan füg stilini ve sonat formunu müzikal akıcılık ve armonik hareketlilik ile farklı bir boyuta taşıdığı sonucuna varılmıştır.ANAHTAR KELİMELER: Johannes Brahms, viyolonsel, piyano, sonat, analiz The main goal of this study is to provide a guideline for performers who are intending to perform Op. 38 Violoncello-Piano sonata of Johannes Brahms. In this study, firstly, brief information about the history of Op. 38 Sonata, compositions and the life of Johannes Brahms is presented. In the second part, analysis of the form and interpretation of Violoncello-Piano Sonata Op. 38 of which have existed in master cellist's repertoire, makes up the subject of this research as part of Johannes Brahms and his understanding of his sonata style.In this study; It's concluded that the original musical language created by Brahms was used over old form, however, Brahms moved the most important compositional techniques of the fugue style and sonate form into a different dimention with harmonic variability.KEYWORDS: Johannes Brahms,violoncello, piano, sonata, analysis
Collections