Show simple item record

dc.contributor.advisorİyicil, Çiğdem
dc.contributor.authorKarlidağ, Mehmet Semih
dc.date.accessioned2020-12-10T07:22:26Z
dc.date.available2020-12-10T07:22:26Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214332
dc.description.abstractYapılan yazılı çalışmanın amacı; 19. Yüzyıl Alman Romantik dönemin en önemli bestecilerinden Johannes Brahms'ın Op. 38 Mi Minör Viyolonsel-Piyano Sonatı'nı seslendirecek olan yorumcular ve araştırmacılar için bir kaynak oluşturarak yol göstermektir. Bu çalışmada önce Johannes Brahms'ın hayatı ve eserleri hakkında bilgi verilmiştir. Birçok usta çellist ve piyanistin repertuvarına giren bu eserin tarihsel ve müzikal boyutta analizi, Johannes Brahms'ın sonat formu ve füg stili anlayışı bağlamında, eserin ifadesel anlam boyutunda da yorumlama teknikleri perspektifinden incelenmesi araştırmanın konusunu oluşturmuştur. Brahms'ın yarattığı özgün müzikal dilini eski formlar üzerinden kullandığı, yine kendine özgü bir açıdan en önemli besteleme teknikleri arasında yer alan füg stilini ve sonat formunu müzikal akıcılık ve armonik hareketlilik ile farklı bir boyuta taşıdığı sonucuna varılmıştır.ANAHTAR KELİMELER: Johannes Brahms, viyolonsel, piyano, sonat, analiz
dc.description.abstractThe main goal of this study is to provide a guideline for performers who are intending to perform Op. 38 Violoncello-Piano sonata of Johannes Brahms. In this study, firstly, brief information about the history of Op. 38 Sonata, compositions and the life of Johannes Brahms is presented. In the second part, analysis of the form and interpretation of Violoncello-Piano Sonata Op. 38 of which have existed in master cellist's repertoire, makes up the subject of this research as part of Johannes Brahms and his understanding of his sonata style.In this study; It's concluded that the original musical language created by Brahms was used over old form, however, Brahms moved the most important compositional techniques of the fugue style and sonate form into a different dimention with harmonic variability.KEYWORDS: Johannes Brahms,violoncello, piano, sonata, analysisen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleJohannes Brahms`ın Opus 38 Mi Minör Viyolonsel-Piyano Sonatı`nın güncel bir anlayışla incelenmesi
dc.title.alternativeThe analysis of Johannes Brahms's Violoncello-Piano Sonata Opus 38 in e Minor with contemporary approaches
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmBrahms, Johannes
dc.subject.ytmPiano sonata
dc.subject.ytmCello
dc.subject.ytmSonata
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmPiano works
dc.identifier.yokid10131127
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid451883
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineYaylı Çalgılar Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess