Estetik kültürel biçim ve mutlaklık açısından yazı sanatı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Klasik hat sanatına yönelikbakışaçısı, her zamangelenekselçerçevedendeğerlendirildiğiiçin, o nesnedevarolangörselveiçerikseletkenlergeleneksellikkapsamındagözardıedilirveetkisizbir norm halindedurur. Sözkonusubuetkenlerönemliolsa da önemsizleşmiştir. Bu tezde, söz konusu geleneksel bakış açısı, fenomenolojikyönteminiçerisindeyeralan hat sanatınesnesineüçayrıyaklaşımlaincelemektedir.Ayrıca, bu üç ayrı yaklaşıma ek olarak, Wittgenstein'ın ''oyun'' kavramı üzerine geliştirdiği tezden de yararlanılarak, bugünkü hat sanatının kutsallığı ve Müslüman toplumların yaşamında var olan biçim-anlamilişkisininçözümlenmesiamaçlanmaktadır. Böylece, Wittgenstein'ın ''oyun'' yöntemine bağlı kalarak, hat sanatının içindeyeralanimgelerin, kendisininasılsürekliolarakyenileyebildiğivetoplumsalpratikleregöre, kutsallığınınasılsürdürebildiğisorusuna da yanıtaranacaktır. As thepoint of viewforclassicalcalligraphy has alwaysbeenevaluatedfromitstraditionalframework, it remainsinsignificantthatthefactorsthatexist on thatobjectremain an ineffective norm bybeingkept in obscurity.Inthisthesis, he examinesthistraditionalperspectivewiththreedifferentapproachestotheobject of calligraphywithinthephenomenologicalmethod.Inadditiontothesethreeseparateapproaches, Wittgenstein'sthesis on theconcept of ıngameın, aimstosolvetheholyness of calligraphy art andthe O-form relationthatexists in thelives of Muslimsocieties.Thus, in responsetoWittgenstein's bil gamed 'method, thequestion of how images in calligraphy can continuallyrenewitselfandmaintainitssanctityaccordingtosocialpracticeswill be sought.
Collections