Estetik kültürel biçim ve mutlaklık açısından yazı sanatı
dc.contributor.advisor | Zeytinoğlu, Adil Emre | |
dc.contributor.author | Baharan, Majid | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:10:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:10:25Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214046 | |
dc.description.abstract | Klasik hat sanatına yönelikbakışaçısı, her zamangelenekselçerçevedendeğerlendirildiğiiçin, o nesnedevarolangörselveiçerikseletkenlergeleneksellikkapsamındagözardıedilirveetkisizbir norm halindedurur. Sözkonusubuetkenlerönemliolsa da önemsizleşmiştir. Bu tezde, söz konusu geleneksel bakış açısı, fenomenolojikyönteminiçerisindeyeralan hat sanatınesnesineüçayrıyaklaşımlaincelemektedir.Ayrıca, bu üç ayrı yaklaşıma ek olarak, Wittgenstein'ın ''oyun'' kavramı üzerine geliştirdiği tezden de yararlanılarak, bugünkü hat sanatının kutsallığı ve Müslüman toplumların yaşamında var olan biçim-anlamilişkisininçözümlenmesiamaçlanmaktadır. Böylece, Wittgenstein'ın ''oyun'' yöntemine bağlı kalarak, hat sanatının içindeyeralanimgelerin, kendisininasılsürekliolarakyenileyebildiğivetoplumsalpratikleregöre, kutsallığınınasılsürdürebildiğisorusuna da yanıtaranacaktır. | |
dc.description.abstract | As thepoint of viewforclassicalcalligraphy has alwaysbeenevaluatedfromitstraditionalframework, it remainsinsignificantthatthefactorsthatexist on thatobjectremain an ineffective norm bybeingkept in obscurity.Inthisthesis, he examinesthistraditionalperspectivewiththreedifferentapproachestotheobject of calligraphywithinthephenomenologicalmethod.Inadditiontothesethreeseparateapproaches, Wittgenstein'sthesis on theconcept of ıngameın, aimstosolvetheholyness of calligraphy art andthe O-form relationthatexists in thelives of Muslimsocieties.Thus, in responsetoWittgenstein's bil gamed 'method, thequestion of how images in calligraphy can continuallyrenewitselfandmaintainitssanctityaccordingtosocialpracticeswill be sought. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | El Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Crafts | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Estetik kültürel biçim ve mutlaklık açısından yazı sanatı | |
dc.title.alternative | Art in art of aesthetic cultural formation and immunity | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-16 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Aesthetics sensivity | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Cultural sensivity | |
dc.subject.ytm | Calligraphy | |
dc.subject.ytm | Aesthetics | |
dc.subject.ytm | Islam | |
dc.subject.ytm | Graphic arts | |
dc.identifier.yokid | 10243141 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 547830 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Resim Sanat Dalı |