Sanat üretiminde yürüme pratiği ve çağdaş dansta yürümenin koreografisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yürüme insan var oluşunun tanımlayıcı bir ortak özelliği olarak görülmeyeni bulmak amacıyla ya da yalnızca bedenin dünyayı deneyimlemesi, keşfetmesi ve yorumlamasını sağlayan bir eylemdir. Bu gündelik ve olağan eylem özellikle Avrupa ve Amerika'da 1960' larda bir sanat üretim aracı ve nesnesi haline geldi. Sanatçılar alışılagelmiş sanat üretim ve sunum geleneklerine bir başkaldırı olarak yürümeyi araçsallaştırdılar ve işlerini gerek üretmek gerekse sergilemek için yürümeyi kullandılar. Bugün `Yürüme Sanatı` nın tarihi özellikle 1960 sonrası referanslarla heykel uygulamalarında `uzam`, Avangard sanatçıların uygulamalarında `yer` ve koreografik süreçlerde `beden` teorileriyle konuşulabiliyor. Koreografik bir sürecin yansıması ve bir düşünme pratiği olan bu tez, sürece güveni önceleyerek ve çeşitli araçlar ve kavramlarla çalışarak, süreci bir tür araştırma pratiği olarak ele alır. `HOŞGELDİNİZ` adlı koreografi ve bu koreografinin son hali olan video `pureland`de iki beden uzamı arşınlayarak ve yalnızca yürüme eylemini kullanarak zamansal bir koreografi yaratırlar. Walking, as a defining common characteristic of human existence, is an action in order to find the unseen or solely to drive the body to experience, discover and interpret the world.In the 1960s most especially in Europe and America, this pedestrian and ordinary movement became an art creation tool and object itself. The artists instrumentalized walking as a rebellion to the traditions of art production as well as presentation and used walking to create and exhibit their work. Today the history of `Walking Art` can be read especially with the late 1960's references within the scope of various theories such as; `space` in sculptural practices, `place` in Avangard's practices and `body` in choreographic processes.This thesis as a reflection of a choreographic process and a thinking practice embraces the process as research practice by working with diverse tools and notions and prioritize the trust to the process. Two bodies create a time-based choreography by measuring the space solely using the walking act in the choreography `WELCOME` and a video `pureland` as a final result of it.
Collections