Show simple item record

dc.contributor.advisorTuna, Tuğçe
dc.contributor.authorKiraç, Melih
dc.date.accessioned2020-12-10T07:08:40Z
dc.date.available2020-12-10T07:08:40Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213996
dc.description.abstractYürüme insan var oluşunun tanımlayıcı bir ortak özelliği olarak görülmeyeni bulmak amacıyla ya da yalnızca bedenin dünyayı deneyimlemesi, keşfetmesi ve yorumlamasını sağlayan bir eylemdir. Bu gündelik ve olağan eylem özellikle Avrupa ve Amerika'da 1960' larda bir sanat üretim aracı ve nesnesi haline geldi. Sanatçılar alışılagelmiş sanat üretim ve sunum geleneklerine bir başkaldırı olarak yürümeyi araçsallaştırdılar ve işlerini gerek üretmek gerekse sergilemek için yürümeyi kullandılar. Bugün `Yürüme Sanatı` nın tarihi özellikle 1960 sonrası referanslarla heykel uygulamalarında `uzam`, Avangard sanatçıların uygulamalarında `yer` ve koreografik süreçlerde `beden` teorileriyle konuşulabiliyor. Koreografik bir sürecin yansıması ve bir düşünme pratiği olan bu tez, sürece güveni önceleyerek ve çeşitli araçlar ve kavramlarla çalışarak, süreci bir tür araştırma pratiği olarak ele alır. `HOŞGELDİNİZ` adlı koreografi ve bu koreografinin son hali olan video `pureland`de iki beden uzamı arşınlayarak ve yalnızca yürüme eylemini kullanarak zamansal bir koreografi yaratırlar.
dc.description.abstractWalking, as a defining common characteristic of human existence, is an action in order to find the unseen or solely to drive the body to experience, discover and interpret the world.In the 1960s most especially in Europe and America, this pedestrian and ordinary movement became an art creation tool and object itself. The artists instrumentalized walking as a rebellion to the traditions of art production as well as presentation and used walking to create and exhibit their work. Today the history of `Walking Art` can be read especially with the late 1960's references within the scope of various theories such as; `space` in sculptural practices, `place` in Avangard's practices and `body` in choreographic processes.This thesis as a reflection of a choreographic process and a thinking practice embraces the process as research practice by working with diverse tools and notions and prioritize the trust to the process. Two bodies create a time-based choreography by measuring the space solely using the walking act in the choreography `WELCOME` and a video `pureland` as a final result of it.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBale ve Danstr_TR
dc.subjectBallet and Danceen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleSanat üretiminde yürüme pratiği ve çağdaş dansta yürümenin koreografisi
dc.title.alternativeWalking practice in art creation and the choreography of walking in contemporary dance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-10
dc.contributor.departmentSahne Sanatları Anasanat Dalı
dc.subject.ytmWalking
dc.subject.ytmChoreography
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmArt activities
dc.subject.ytmArtists
dc.subject.ytmDance
dc.subject.ytmDancers
dc.subject.ytmModern art
dc.identifier.yokid10248472
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid550245
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineModern Dans Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess