`Kapalı yapıt` olarak resim 20. yüzyılda görsel sanatlardaki minimalist yaklaşıma eleştirel bir bakış
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu eser metni çalışması 20. yüzyıl görsel sanatlarında minimalist (indirgemeci) tavrın oynadığı rolü farklı sanatçıların söylemlerini ve pratiklerini karşılaştırarak açıklamayı amaçlar. İkinci bölümde ilk 'soyut' resimleri yaptığı düşünülen sanatçıların eserleri ve ilk modernist soyutlama teorileri ele alınmıştır. Üçüncü bölüm Amerika'da soyut sanatın seyrini Barnett Newman, Mark Rothko ve Ad Reinhardt odağında inceleyip, bu sanatçıların ortak ve farklı yanlarını ortaya koyar. Dördüncü bölümde bir akım olarak Minimalizm'in kuramı ve yapıtları yine bazı Amerikalı sanatçılar özelinde araştırılıp Minimalizm ile o dönemki Avrupa sanatının arasındaki farka değinilmiştir. Beşinci bölümde ise Minimalizm, Gilles Deleuze'ün düşüncesindeki soyutlama kavramı bağlamında tartışılmıştır. This study aims to explain the role played by the minimalist (reductionist) attitude in the 20th century visual arts by comparing the discourses and practices of different artists. In the first chapter, the works of the artists who were thought to have made the first abstract paintings and the first modernist abstraction theories were discussed. The second section examines the course of abstract art in America by Barnett Newman, Mark Rothko and Ad Reinhardt, focusing on the common and different aspects of these artists. In the third chapter, the theory and works of Minimalism as a current were investigated in terms of some American artists and the difference between Minimalism and the European art of that period was mentioned. In the fourth chapter, Minimalism is discussed in the context of abstraction in Gilles Deleuze's thought.
Collections