Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Gülçin
dc.contributor.authorÖzişikli, Erhan
dc.date.accessioned2020-12-10T07:05:04Z
dc.date.available2020-12-10T07:05:04Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213902
dc.description.abstractBu eser metni çalışması 20. yüzyıl görsel sanatlarında minimalist (indirgemeci) tavrın oynadığı rolü farklı sanatçıların söylemlerini ve pratiklerini karşılaştırarak açıklamayı amaçlar. İkinci bölümde ilk 'soyut' resimleri yaptığı düşünülen sanatçıların eserleri ve ilk modernist soyutlama teorileri ele alınmıştır. Üçüncü bölüm Amerika'da soyut sanatın seyrini Barnett Newman, Mark Rothko ve Ad Reinhardt odağında inceleyip, bu sanatçıların ortak ve farklı yanlarını ortaya koyar. Dördüncü bölümde bir akım olarak Minimalizm'in kuramı ve yapıtları yine bazı Amerikalı sanatçılar özelinde araştırılıp Minimalizm ile o dönemki Avrupa sanatının arasındaki farka değinilmiştir. Beşinci bölümde ise Minimalizm, Gilles Deleuze'ün düşüncesindeki soyutlama kavramı bağlamında tartışılmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to explain the role played by the minimalist (reductionist) attitude in the 20th century visual arts by comparing the discourses and practices of different artists. In the first chapter, the works of the artists who were thought to have made the first abstract paintings and the first modernist abstraction theories were discussed. The second section examines the course of abstract art in America by Barnett Newman, Mark Rothko and Ad Reinhardt, focusing on the common and different aspects of these artists. In the third chapter, the theory and works of Minimalism as a current were investigated in terms of some American artists and the difference between Minimalism and the European art of that period was mentioned. In the fourth chapter, Minimalism is discussed in the context of abstraction in Gilles Deleuze's thought.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.title`Kapalı yapıt` olarak resim 20. yüzyılda görsel sanatlardaki minimalist yaklaşıma eleştirel bir bakış
dc.title.alternativePainting as 'Autonomous work' a critical perspective on the minimalist approach in visual arts in the 20th century
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-10-09
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10269999
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid566470
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineResim Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess