Dijital teknolojinin film yapımında tek üretim yöntemine dönüşmesi ve bu dönüşümün etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı dijital teknolojinin film üretim süreçlerine dahil oluşunu ve zamanla bu alandaki tek üretim olanağı haline gelmesinin etkilerini araştırmaktır. Yüzyılı aşkın bir süredir var olan sinema sanatı, son yirmi yıldır büyük bir dönüşüm yaşayarak istisnai örnekler haricinde günümüzde üretilen tüm sinema filmlerinin dijital olarak üretilmesiyle sonuçlanmıştır. Ses, post-prodüksiyon ve son olarak dijital film kameralarının da gelişmesiyle beraber artık sinema filmi üretiminin tüm aşamalarında dijital teknolojiden faydalanılmaktadır. Bu dönüşüm bir anda gerçekleşmiş değildir ve önce ses ile başlayarak uzun bir sürece yayılmıştır. Bu süreçte gerçekleşen ve günümüze dek etkisi süren değişimler bu tezin ele aldığı ana başlıkları oluşturmaktadır. Böylece dijital öncesi film üretim olanaklarını ve yöntemlerini kavramakla beraber dijital teknolojinin bu yapıya nasıl dahil olduğu, benzerlikler ve farklılıklar ile birlikte daha belirgin olarak ortaya çıkması amaçlanmıştır. Son olarak, dijital teknolojinin hayatın tüm alanlarına hakim olmasının bu tarihsel gelişimin farkında olmayan insanlar tarafından üretilen sinema filmlerinin ve üretim alışkanlıklarının başta sinema olmak üzere toplum hayatı üzerindeki etkilerine değinilmektedir. The aim of this thesis is to show how digital technology was integrated in filmmaking historically while becoming the only production technology in the present. Now, existing more than a century, the art of filmmaking has gone through a major shift so that beside very few exceptions all films are produced digitally. Sound, post-production and finally with the advance of the digital cameras the industry benefits from digital technology throughout all the filmmaking process. This transformation didn't happen over the night, it started with sound technologies and continued for decades until now. This transformation and its effects on the present methods constitutes the main part of this thesis. Thus, it is intended to underline the opportunities and methods that digital technology provides and while showing the similarities and differences with the analog technologies and the effects on the daily practice. Finally, a discussion follows on how the productions of film professionals unaware of the transformations and the change of production methods, are effecting the social and cultural life.
Collections