Show simple item record

dc.contributor.advisorŞekeroğlu, Sami
dc.contributor.authorAktaş, Tarik
dc.date.accessioned2020-12-10T07:00:14Z
dc.date.available2020-12-10T07:00:14Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213772
dc.description.abstractBu tezin amacı dijital teknolojinin film üretim süreçlerine dahil oluşunu ve zamanla bu alandaki tek üretim olanağı haline gelmesinin etkilerini araştırmaktır. Yüzyılı aşkın bir süredir var olan sinema sanatı, son yirmi yıldır büyük bir dönüşüm yaşayarak istisnai örnekler haricinde günümüzde üretilen tüm sinema filmlerinin dijital olarak üretilmesiyle sonuçlanmıştır. Ses, post-prodüksiyon ve son olarak dijital film kameralarının da gelişmesiyle beraber artık sinema filmi üretiminin tüm aşamalarında dijital teknolojiden faydalanılmaktadır. Bu dönüşüm bir anda gerçekleşmiş değildir ve önce ses ile başlayarak uzun bir sürece yayılmıştır. Bu süreçte gerçekleşen ve günümüze dek etkisi süren değişimler bu tezin ele aldığı ana başlıkları oluşturmaktadır. Böylece dijital öncesi film üretim olanaklarını ve yöntemlerini kavramakla beraber dijital teknolojinin bu yapıya nasıl dahil olduğu, benzerlikler ve farklılıklar ile birlikte daha belirgin olarak ortaya çıkması amaçlanmıştır. Son olarak, dijital teknolojinin hayatın tüm alanlarına hakim olmasının bu tarihsel gelişimin farkında olmayan insanlar tarafından üretilen sinema filmlerinin ve üretim alışkanlıklarının başta sinema olmak üzere toplum hayatı üzerindeki etkilerine değinilmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to show how digital technology was integrated in filmmaking historically while becoming the only production technology in the present. Now, existing more than a century, the art of filmmaking has gone through a major shift so that beside very few exceptions all films are produced digitally. Sound, post-production and finally with the advance of the digital cameras the industry benefits from digital technology throughout all the filmmaking process. This transformation didn't happen over the night, it started with sound technologies and continued for decades until now. This transformation and its effects on the present methods constitutes the main part of this thesis. Thus, it is intended to underline the opportunities and methods that digital technology provides and while showing the similarities and differences with the analog technologies and the effects on the daily practice. Finally, a discussion follows on how the productions of film professionals unaware of the transformations and the change of production methods, are effecting the social and cultural life.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleDijital teknolojinin film yapımında tek üretim yöntemine dönüşmesi ve bu dönüşümün etkileri
dc.title.alternativeThe impacts and transformation of digital technology into the sole production method in filmmaking
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-05
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10304825
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid589132
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineSinema Televizyon Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess