Now showing items 81-100 of 100

    • AT&T GIS`in stratejik analizi 

      Yilmaz, H. Ercan (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      oz Türkiye Bilişim Teknolojisi - BT - Pazarı dünyada gelişmekte olan beş pazardan birisi olarak değerlendirilmektedir. Bu pazarın çekiciliği bir çok yeni firmayı mevcut firmaların pazar payını tehdit eder hale getirecektir. ...
    • Strategic audit for Turk-Henkel/Teroson 

      Haleva, Lolita (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZ Kuruluşların başarısı, strateji, organizasyon yapısı ve yönetim felsefesi arasındaki uyum ile doğru orantılıdır. Otomotiv kimyasalları pazarının yalnız büyük kuruluşlar tarafindan paylaşılmasının beklendiği önümüzdeki ...
    • Strategic analysis of Koçbank 

      Öbek, Fahri (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      oz Bu araştırmada Türkiye'deki bankacılık sistemi incelenmekte ve yeni, küçük fakat güçlü ve büyüyen bir banka olan Koçbank'ın pazardaki mevcut durumu irdelenmekte ve uyguladığı stratejilerin analizi yapılmaktadır. ...
    • Total quality in education literature survey, concepts and applications 

      Apaydin, Ali Burak (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      OZ: Eğitimde Toplam Kalite, Toplam Kalite Yönetimine paralel olarak yeni ortaya çıkmaya başlayan bir akımdır. Hem dünyada hem de Türkiye'de konu ile ilgili çeşitli uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın amacı, ...
    • Strategic analysis for Tat Konserve A.Ş. 

      Güvenç, Ümit (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZ Tat Konserve Sanayii Anonim Şirketi 1968'den başlayarak Türkiye'de domates işleyen endüstri ile sözleşmeli tarımsal üretimi ilk gerçekleştiren ve bu endüstriyi sürekli olarak dünyadaki en modern teknolojilerle ...
    • Strategic analysis for otosan 

      Gökçelik, Hasan Kazim (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZ Türkiye pazarı otomotiv ürünleri açısından doyum noktasından çok uzakta olmakla birlikte, gösterdiği dalgalanmalar üreticileri ihracat potansiyelleini artırmaya yönlendiriyor. Batı ve Doğu'dan gelen yolların kavşak ...
    • Stratejik analysis for Arçelik 

      Albayrak, Mehmet Cahit (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      oz Dünya beyaz eşya pazarında son on yılda şirketlerin birleşmeleri sonucunda üreticilerin azalmasıyla rekabet daha da artmıştır. Halen Avrupa beyaz eşya pazarının % 5 5 'i dört uluslararası firma tarafından kontrol ...
    • Tuborg A.Ş.`nin finansal tablolarının analizi 

      Gülcüler, Hande (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZ Bu çalışmada biracılık endüstrisi ve Tuborg'un sektör içindeki yeri incelenmektedir. Şirketin finansal performansım incelemek için bir oran analizi yapılmış ve sektörün büyüme kapasitesi gözönüne alınarak önümüzdeki ...
    • Document image processing 

      Gencel, Tungar (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZ Bu çalışmada Belge Görüntüleme Sistemlerinin tekneleri incelenmiştir. Bu çok önemli teknoloji gelecek nesil informasyon sistemlerinin önemli bir parçasi olacaktir. Bu tezin amacı informasyon sistemleri kullanıcılarına ...
    • Competitive strategy for Tofaş oto 

      Kadirbeyoğlu, Ozan (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZ; Tofaş, Türk otomotiv pazarında lider konumunu sürdürmektedir. Gelişmekte olan pazar yeni imkanlar ile birlikte, yeni tehditler de içermektedir. Şirket endüstrideki başarısını koruyabilmek için tehditlere karşı dikkatli ...
    • Treatement of goodwill in acquisitions 

      Şahbaz, Değer (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      öz `Peştemallık` muhasebe literatüründe en çok tartışılan konulardan biridir. Çoğu otorite tarafından dengeleyeci bir kalem olması ve direkt olarak hesaplanması nedeniyle, bir aktif olarak kabul edilmemiştir. Bu çalışma ...
    • Consumer behavior of BMW customers, and stratejik marketing implications 

      Yanar, Banu (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      öz Projenin amacı, BMW müşterilerinin davranışlarına dayanan pazarlama stratejilerini incelemektir. Müşterilerin, arabalarına ve kendilerine sunulan hizmete karşı yaklaşımları ele alınmıştır. BMW Türkiye Distribütörü ...
    • Consumer behavior application in the canned tuna fish market: The case of superton 

      Demiralp, Şafak (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      oz Günümüzde tüketici davranışlarının yakından takip edilmesi, firmaların rekabet güçlerini arttırmaları yönünden çok önem kazanmıştır. Pazarlama yönü güçlü olan firmaların ortak özelliği tüketicilerine sağladıkları ...
    • Strategic analysis for Aygaz A.Ş. 

      Korkmaz, Birol (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      öz Türk enerji endüstrisinde, önemli paya sahip olan sektörlerden biri de LPG (Likit Petrol Gazı) sektörüdür. Bu tez söz konusu sektörü ve önde gelen firmalarından biri olan Aygaz'ı incelemekte ve rekabetçi bir strateji ...
    • Marketing Essays on Complex Organizational Forms and Risk 

      Yilmaz, Tuba (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tez, her biri pazarlamada belirli karmaşık bir organizasyonel yapı ile ilgili iki denemeden oluşur. İlk denemede çok üyeli bir marka ittifakı çalışıyoruz. Bir marka krizi durumunda ortak ittifak markası olumsuz ...
    • Bundle Pricing in Two-Stage Supply Chains 

      Gökgür, Burak (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-28)
      Firmalara, satışlarını hızlandırmak ve gelirlerini arttırmak için nasıl bir promosyon stratejisi takip etmeliler? Bu soru, birçok perakende şirketi ve araştırmacı tarafından cevaplandırılmaya çalışılmakta ve farklı promosyon ...
    • An Empirical Analysis for Test Ordering Behavior of Physicians at Outpatient Units under the Influence of Workload 

      Ergün Şahin, Büşra (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2019-09-02)
      Son yıllarda, teşhis amaçlı testlerin artan ve muhtemelen gereksiz kullanımı tartışmakonusu olmuştur, çünkü bu durum sadece sağlık harcamalarını arttırmakla kalma-yarak hastalar için zararlı olabilecek sonuçlara da sebep ...
    • The roaming salesman problem and its application to election logistics 

      Shahmanzari, Masoud (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2020-06-29)
      Kampanya planlaması, rota belirleme, etkinlik takvimi programlama ve konaklama planlama ile ilgili olarak alınacak önemli kararlardan biridir. Kampanya planlayıcısının, zamanlama ve yönlendirme konusunda uygun bir kararla ...
    • Essays on corporate diversification and internal capital markets 

      İskenderoğlu Şahin, Cansu (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2020-01-13)
      Bu tez farklı segmentlerde faaliyet gösteren şirketleri ve bir şirketin faaliyette bulunduğu alanları çeşitlendirmesinin şirket içi kaynak dağılımının verimliliği üzerine etkisini incelemektedir. Birinci bölüm, Amerika ...
    • Acqui-hiring: Creating value through a novel acquisition practice 

      Boyacioğlu Bakir, Beril (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2020-08-13)
      Satın al-istihdam et, yüksek teknoloji firmalarının kullandığı görece yeni bir satın alma yöntemidir. Satın alınan firmanın ürününü veya geliştirdiği teknolojiyi elde etmeyi amaçlayan geleneksel teknoloji satın alımlarından ...