Total quality in education literature survey, concepts and applications
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
OZ: Eğitimde Toplam Kalite, Toplam Kalite Yönetimine paralel olarak yeni ortaya çıkmaya başlayan bir akımdır. Hem dünyada hem de Türkiye'de konu ile ilgili çeşitli uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın amacı, yeni gelişmekte olan Eğitimde Toplam Kalite anlayışına, konu hakkında geniş araştırma yaparak ve dünyanın değişik yerlerindeki Üniversitelerdeki uygulamaları inceleyerek Türkiye'deki uygulamaları açısından daha sağlam bir temel oluşturmaktır. Bu çalışma sonucunda, Eğitimde Toplam Kalite uygulamaları, hem Türkiye hem de dünya genelinde başarılı olarak gerçekleştirilebildiği görülmüştür. Bu uygulamalar, eğitim kurumlarının sadece kalitesini artırmakla kalmayacak, aynı zamanda yöneticilerin ve öğretim görevlilerinin amaçlarına daha kolay ulaşmalarını sağlayacaktır. Yüksek öğrenim kurumlan için yapılan genel araştırmanın yanısıra Koç Üniversitesi'nde uygulanabilecek ve Türk Kültürüne ve Milli Eğitim isteklerine uygun bir `Eğitimde Toplam Kalite Akışı` hazırlanmıştır. Uygulama, hem kolay hem de Üniversite'nin elindeki kaynakların kullanılmasını sağlaması açısından önemlidir. Abstract : TQE (Total Quality in Education) is a newly emerging concept parallel to TQM (Total Quality Management) approach. Certain applications have been carried out up to date both worldwide and in Türkiye. The aim of this study is to gain a better insight to this newly emerging concept of TQE, by carrying out an extensive research on the topic and analyzing the applications that have been carried out up to date worldwide. The thesis also aims to analyze the studies that have been initiated in Türkiye on this subject. In the course of this study, it was seen that higher education organizations, both in Türkiye and abroad, can be supported with TQE implementations. This would not only enhance the education quality of the organization, but will also enable the administrators and the faculty to reach their pre-determined goals. Apart form the general approach to the higher education organizations, a possible TQE implementation scheme for Koç University was also developed parallel to the Turkish Culture and Ministry requirements. The implementation is both easy to implement and also efficient in utilizing the resources of the University.
Collections