Browsing KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ by Title
Now showing items 3521-3540 of 5825
-
Mali disiplinin sağlanması açısından Türkiye IMF ilşkileri
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu çalışmada ağırlıklı olarak Türkiye IMF ilişkileri ve mali disiplin boyutu ele alınmıştır. Çalışmanın başında. IMF ile ilgili genel tanımlamalar yapılmıştır. Daha sonra Türkiye ekonomisindeki gelişmeler, Türkiye ... -
Mali kurallar-makroekonomik performans ilişkisi: Seçilmiş ülke analizleri
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-07-10)Gelişmiş ve gelişmekte olan birçok ülkede özellikle 1980'li yıllardan itibaren bütçeaçıklarının artması, kamu borçlarının boyutlarını genişleterek mali disiplinin vemakroekonomik istikrarın bozulmasına neden olmuştur. ... -
Malign mezotelyoma olguarında hücre döngü inhibitörerinden MDM2,P53 ve P16 belirteçlerinin prognoz üzerine etkisi
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Tıp Fakültesi, 2018-08-06)MM mezotel hücreleri ile döşeli plevra, periton ve testisin tunika vajinalisinden kaynaklanmaktadır. Agresif ve prognozu kötü seyreden, sağkalım süresi kısa bir kanser türüdür. Etyolojisinde asbest başta olmak üzere çok ... -
Malign perikard efüzyonunda proteomiks analizi ve malignite ile ilişkili protein profilinin belirlenmesi
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Tıp Fakültesi, 2018-08-06)Amaç: Perikard boşluğunda normalden fazla sıvı toplanması ile perikardiyal efüzyon oluşur. Perikard efüzyonlarının en önemli nedenlerinden birisi malignitelerdir, bunların başında da akciğer kanserleri yer almaktadır. ... -
Malzeme ihtiyaç planlamasındaki gelişmelerin üretim planlama ve kontrol faaliyetlerine etkileri
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET 2000'li yıllara yaklaşmakta olduğumuz bu dönemde firmaların eğilimleri, kısa bekleme zamanları ve düşük envanterler ile çok çeşitli ürünlerin küçük parti üretimine yönelmiştir. Bu nedenle imalatçılar yeni ve ... -
Manisa İl Halk Kütüphanesi 45 Ak Ze 202 numaralı şiir mecmuası (İnceleme-Metin)
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)?Mecmua? kavramı Klasik Türk edebiyatında önemli bir yer teşkil etmektedir. Özellikle şiir mecmuaları içerisinde barındırdığı eserler bakımından döneminin edebi zevkine örnek teşkil eden yegâne kaynaklar arasındadır. Şiir ... -
Manyetik nüveli reaktör sisteminin endüstriyel uygulaması
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Enerji iletim/dağıtım sistemlerinde reaktif güç kayıplarının minimuma indirmek içinşönt reaktör ve şönt kapasitörler kullanılır. Uygulanacak kompanzasyon sistemi,değişken karakteristikli yük durumlarından dolayı reaktör/kapasitör ... -
Manyetik verilerin değerlendirilmesi için bir windows yazılımı
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-19)Bu çalışmada Manyetik prospeksiyon yöntemiyle ölçülen toplam alan (T) veya düşey bileşen (Z) değerlerinin yoruma hızlı bir şekilde hazırlanması için Windows ortamında bir yazılım geliştirilmiştir. Bu yazılım görsel ve ... -
Manyetoreolojik damper sistemlerinde sıvı bileşen geliştirilmesi ve sönümleme özelliklerinin karakterizasyonu
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-12)Manyetoreolojik akışkanlar, manyetik alan uygulanmadığında non-Newtonian manyetik alan varlığında Newtonian davranış gösteren akışkanlardır. Bu akışkanlar genellikle üç bileşenden oluşur. Bunlar taşıyıcı sıvı, manyetik ... -
Marka hakkına tecavüz ve tecavüzden kaynaklanan hukuk davaları
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Eski çağlardan bu yana, mal ve hizmet üretenler, kendi mal ve hizmetlerini emsallerinin arasından ayırt etmek amacıyla kendilerine özgü ve benzersiz işaretler kullanma yolunu tercih etmişlerdir. Bugün marka olarak ... -
Marka iletişiminde yeni medya: Koton ve defacto`nun ınstagram faaliyetlerine yönelik bir analiz
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-20)İşletmeler, geniş coğrafyada satış yapabilmek ve markalarını daha geniş kitlelere duyurabilmek için sosyal platformlarda yer almaktadır. İşletmelerin, tüketici ile iletişim faaliyetlerini daha sıralı ve hızlı yürütebilmesi ... -
Marka kişiliği ile marka imajı arasındaki ilişki ve bir uygulama
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Montel Mobilya tarafından belirlenen marka kimliği unsurlarının müşteriler tarafından aynı içerikte algılanıp algılanmadığını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.Amaç doğrultusunda Montel Mobilya yetkilileri ... -
Marka konumlandırma (spor ayakkabılarının marka kişilik özelliklerine göre konumlandırılmaları farklı mıdır?)
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)VII ÖZET Son yıllarda konfor, trendler gibi etkenler ve sağlıklı bir yaşam için spor yapmak düşüncesi ile giyimde spor ayakkabıların önemi arttığından; bu çalışmada, farklı spor ayakkabı markalarının pazardaki konumlarının ... -
Marka konumlandırmada çok boyutlu ölçekleme tekniğinin uygulanması
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Tüketici ihtiyacını karşılamak için benzer özellik taşıyan pek ürün tüketicinin beğenisinesunulmuştur. Benzer ihtiyaca cevap veren bu kadar çok ürün olmasına rağmen tüketicilerinbelli ürünleri diğerlerine göre daha fazla ... -
Marka sadakati:GSM operatörü kullanıcıları üzerine bir inceleme
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde işletmeler, kendi ürün ve hizmetlerini rakiplerinden daha farklı hale getirerek bulunduğu sektörde üstünlük sağlamaya çalışmaktadır. Daha fazla rekabet avantajı sağlamak isteyen işletmeler, müşteri odaklı bir ... -
Marka tescili ve tescilin sağladığı hakların uluslararası düzenlemeler ışığında değerlendirilmesi
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)TC.2&$(/øh1ø9(56ø7(6ø626<$/%ø/ø0/(5(167ø7h6hg=(/+8.8.$1$%ø/ø0'$/,g=(/+8.8.<h.6(./ø6$16352*5$0,0$5.$7(6&ø/ø9(7(6&ø/ø16$ö/$',ö,+$./$5,18/86/$5$5$6,'h=(1/(0(/(5,ù,ö,1'$&a ... -
Marka yayma stratejisinin tüketiciler tarafından algılanmasına etki eden faktörler
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Son zamanlarda, işletmeler, yeni ürünlerini pazarlara sunarlarken, yeni ürünlerin başarısızlık riskini azaltmak ve yeni ürünlerin pazarlama maliyetlerini düşürmek gibi nedenlerle, marka yayma stratejisini kullanmaktadırlar. ... -
Markalı flaş mob olgusu: Tüketici tutumlarına yönelik bir araştırma
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Yeni medya pazarlaması ve ondan gelen yeni iletişim yolları açısından, pazarlamacılar için özgün ve sıra dışı olanaklar popülarite kazanmaktadır. 2009'dan itibaren kullanılmaya başlanan flaş mob, günümüzde şirkete ... -
Marks`ın devlet kuramı ve neo-marksist devlet tartışmaları
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-08)Bu çalışmanın amacını, Marksist kuram bağlamında gerçekleştirilen devleti merkeze alarak yürütülen Neo-Marksist tartışmaların, bu kuramın özünü oluşturan tarihsel argümanlar ışığında eleştirel incelenmesi oluşturmaktadır. ... -
Marmara bölgesi ve civarının yerel manyetik fırtına indisi ve depremselliği arasındaki ilişkiler ve sürekli dalgacık analizleri
(KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-24)Bu tez çalışmasında bilimin her alanında olduğu gibi jeofizik yöntemlerde de zamana bağlı olarak gözlemlenmiş veri setlerinin kullanılarak yorumlanması amaçlanmıştır.Yerkürenin engellenemeyen ve önceden kestirilemeyen ...