Marka sadakati:GSM operatörü kullanıcıları üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde işletmeler, kendi ürün ve hizmetlerini rakiplerinden daha farklı hale getirerek bulunduğu sektörde üstünlük sağlamaya çalışmaktadır. Daha fazla rekabet avantajı sağlamak isteyen işletmeler, müşteri odaklı bir strateji izlemektedirler. İşletmelerin müşterilerinin istek ve beklentilerine cevap verebilmeyi ilke edinerek ve marka sadakati oluşturma yönünde çaba harcadıkları görülmektedir.Bu araştırmanın amacı, GSM operatörü kullanıcılarının markalarına olan sadakat eğilimlerini saptamaktır. Bu temel amaçtan hareketle, operatörler bazında yapılan incelemeler dikkate alınarak genel sonuçlara ulaşmak, marka sadakatini etkileyen faktörlerin uygulamada geçerliliğini ölçümlemek ve GSM Sektöründe marka sadakatinin, hangi etmenlerin etkisi ile oluştuğuna dair temel araştırma sorusuna cevap bulabilmek, araştırmanın alt amaçları arasında yer almaktadır. GSM Operatörüne sahip bireylerin oluşturduğu araştırma evreninden, kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak 651 kişiye anket uygulanmıştır. SPSS 20.0 programı kullanılarak bir veri tabanı haline getirilen anket sonuçları analiz edilmiştir. Frekans dağılımı ve Crosstabs testleri uygulanmıştır. Diğer kısmı ise `Google Drive Form` uygulamasının kullanıcıya sunduğu grafikler aracılığı ile analiz edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Marka, Marka Sadakati, GSM Operatörü, Duygusal bağ Today, businesses make different their product and services than their competitors so they try to gain an advantage in the sector where they reside. Businesses that want to provide more competitive advantage, they follow customer-oriented strategy. Businesses make a point of responding to the wishes and expectations of their customers and effort towards creating brand loyalty.The aim of this study is to determine the tendency of the brand loyalty of users of GSM operators. The main aim of the movement, the sub goals of this study are to reach general conclusions with the researches about operators, to measure validity the affecting factors of the brand loyalty in the application and to find an answer to the main research question `What factors were caused the brand loyalty in the GSM Sector?`. 651 people made a survey by using convenience sampling method from the universe of the research is composed of individuals who have GSM operators. The results of the survey were analyzed which was turned into a data base by using SPSS 20.0 program. Frequency distribution, Crosstabs and One-Way Anova tests were applied. The other part was analyzed with graphs that presented to the user through `Google Drive form` of the application.Key Words: Brand, Brand Loyalty, GSM Operator, Emotional bond
Collections