Markalı flaş mob olgusu: Tüketici tutumlarına yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yeni medya pazarlaması ve ondan gelen yeni iletişim yolları açısından, pazarlamacılar için özgün ve sıra dışı olanaklar popülarite kazanmaktadır. 2009'dan itibaren kullanılmaya başlanan flaş mob, günümüzde şirkete değer katan olağandışı bir tanıtımın aracı olarak daha da ilgi görmeye başlamıştır. Artık, bu karmaşık pazarlama olgusu; `Markalı Flaş Mob` olarak tanımlanmaktadır. Başarılı marka flash mob videoları, milyonlarca görüntüleme kazanmakta ve birkaç gün içinde viral hale gelmekte ve böylece İnternet kullanıcıları ile olası tüketiciler arasında tepki oluşmaktadır.Çalışmanın amacı hem çevrimdışı hem de çevrimiçi ortamlarda yeni medya pazarlaması açısından markalı flash mob'un olgusunu keşfetmek ve anlamaktır. Flaş mob, çevrimdışı kullanım boyutuyla gerilla pazarlama uygulama yollarından biridir. Çevrimiçi alanda tüketim boyutuyla ise flaş mob, video viral pazarlama türü olarak kabul edilmektedir. Araştırma, tüketicilerin markalı flaş moblara yönelik tutumlarını, markalı flash mob videolarının beğenip beğenmediği, hangi reaksiyona neden oldukları, paylaşılmaları muhtemel olup olmadıklarını, markaya yönelik olumlu bir tutum oluşturup oluşturmadığı incelenmiştir.Bu araştırmada, odak grupları kullanarak, katılımcıların tutumlarının markalı flash mob video ve markaya yönelik duygusal deneyimlerini dikkate alarak ortaya çıkartmıştır. In terms of new media marketing and new ways of communication arousing from it, there are original and uncommon facilities gaining popularity for marketing specialists. Since 2009 up to now flash mob has become notable as uncommon way of promoting company. Today this complex marketing phenomenon is well-known as branded flash mob. Successful branded flash mob videos are gaining million views and becoming viral within few days, thereby causing reaction between the Internet users and possible consumers.The purpose of the study is to explore and understand the phenomenon of branded flash mob in the terms of new media marketing both in offline and online spaces. Flash mob in its offline dimension is one of the ways of guerrilla marketing practice. As afterwards flash mobs are consumed in online space, flash mob videos are considered as type of viral marketing. Research itself retrieves the attitude of consumers towards the branded flash mob, whether branded flash mob videos are liked, which reaction they are causing, if they are likely to be shared and whether it creates a positive attitude towards the brand.In this study, the research was conducted by means of focus groups, where the attitude of respondents was revealed considering their emotional experience towards the branded flash mob video and the brand.
Collections