Marka kişiliği ile marka imajı arasındaki ilişki ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Montel Mobilya tarafından belirlenen marka kimliği unsurlarının müşteriler tarafından aynı içerikte algılanıp algılanmadığını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.Amaç doğrultusunda Montel Mobilya yetkilileri ile yapılan görüşmeler neticesinde Montel Mobilya için oluşturulmak istenen kimlik ve imaj unsurları belirlenmiş, bu doğrultuda oluşturulan anket formu tüketicilere uygulanarak; Montel Mobilya'nın oluşturmak istediği imajın tüketiciler tarafından nasıl algılandığına bakılmıştır.Anket sonucunda elde edilen veriler, SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 15.0 programında analiz edilmiştir. Çalışma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotları (Frekans, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) kullanılmıştır. Hipotez testlerinin analizinde ise eşleşmiş t-testi, bağımsız örneklem t-testi, anova testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; Montel Mobilyanın marka kimliği, kişiliği ve imajının bir biriyle uyumlu olduğu, firma yetkililerinin oluşturmak istedikleri imajın büyük ölçüde tüketiciler üzerinde oluşturdukları, ayrıca firmadan alışveriş yapan ve gelir düzeyi yüksek olan müşterilerde, Montel Mobilyanın imajının daha olumlu olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Marka kimliği, Marka imajı, Marka kişiliği, This study has been prepared by the Montel Mobilya to understand whether the Brand Identity factors of the company are being perceived by the Customers in the same impression level or not.By having the negotiations with authorized people in Montel Mobilya, we set our Brand and Image Identity Factors for which a Survey Sheet has been prepared. This Survey Sheet has been filled out by the customers in order to understand how the Montel Mobilya brand image in their mind.The datas extracted from the Survey Sheet have been compiled and analyzed in SPSS (Statistical Package for Social Sciences, for Windows 15.0) program. By following the Descriptive Statistical Methods (Frequency, Percentage, Average, Standard Deviation), we have evaluated the test results. For analyzing and compiling the Hypothesis test results, the following tests have been considered; matched T-Test, Independent Sampling T-Test and Anova Test.As a result for my study, we may say that there is a respectable compatibility between the Brand Identity and Brand Image of Montel Mobilya, the people in Montel Mobilya has succeeded to leave a considerable impression on customers mind. Especially, the Montel Mobilya Brand in high earnings level customers has a better impression than the ordinary earning level customers.Keywords; Brand Identity, Brand Image, Brand Personality.
Collections