Search
Now showing items 1-10 of 123
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kamu okullarına yönetici atama sisteminin değerlendirilmesi
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı'nın kamu okullarına yönetici atama sürecini belirleyen Yönetici Atama ve Yerleştirme Yönetmeliklerinin incelenerek yapılan atamalarda dikkate alınan yasal yetki ile takdir ...
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarına yönelik görüşlerinin ve deneyimlerinin incelenmesi
(2018-08-06)
Özel eğitim hizmetleri günümüzde ağırlıklı olarak kaynaştırma yöntemiyle sağlanmaktadır. Örgün eğitim kapsamında; dezavantajlı 220.649 öğrencinin 161.295 kişilik büyük bir bölümü kaynaştırma yöntemiyle genel eğitim ...
Psikolojik danışma ve rehberliğin tarihsel ve karşılaştırmalı temelleri
(2018-08-06)
Bu çalışmada, Amerika Birleşik Devletleri; İngiltere gibi Avrupa ülkeleri ile diğer yandan Türkiye etrafında, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik'in tarihsel arka planı, ki Psikoloji'nin bir alt dalıdır, ile ...
Genel kimya düzeyinde gerçek ve sanal laboratuvar ortamlarında gerçekleştirilen rehberli sorgulamaya dayalı etkinliklerin öğrenme sürecine etkisi
(2018-08-06)
Sunulan tezde, Genel Kimya düzeyindeki konulara yönelik gerçek ve sanal laboratuvar ortamında gerçekleştirilen rehberli sorgulamaya ve geleneksel yaklaşıma dayalı deneysel etkinliklerin fen bilgisi öğretmen adaylarının ...
Okul öncesi dönem çocuklarında duygu düzenleme becerileri ile akran ilişkilerinin incelenmesi
(2018-08-06)
Bu araştırma okul öncesi dönem çocuklarında duygu düzenleme becerileri ile akran ilişkilerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, İstanbul ilinden farklı sosyo-ekonomik düzeyler dikkate alınarak seçilen ...
İlköğretim 5. sınıf Türkçe derslerinde çoklu zekâ kuramı temelinde kavram öğretimi
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı, `İlköğretim 5. Sınıf Türkçe Derslerinde Çoklu Zekâ Kuramı Temelinde Kavram Öğretimi` nin okullardaki eğitim ortamında öğrencilerin başarılarına ve kavram öğrenmelerine etkisini araştırmaktır. Ayrıca ...
Ergen öğrencilerin okuldaki Temel Psikolojik İhtiyaçları Ölçeği`nin Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
(2018-08-06)
Bu araştırmanın temel amacı, Tian, Han ve Huebner (2014) tarafından geliştirilen Ergen Öğrencilerin Okuldaki Temel Psikolojik İhtiyaçları Ölçeği' nin (EÖOTPİÖ) Türkçeye uyarlanması ve psikometrik özelliklerinin ...
Ortaokul öğrencilerinin psikolojik sağlamlık ile sosyal duygusal öğrenme becerileri arasındaki ilişkide otomatik düşüncelerin aracı rolü
(2018-08-06)
Araştırma ortaokul altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinde psikolojik sağlamlık düzeylerinin sosyal duygusal öğrenme becerileri ve otomatik düşünce ile ilişkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Ön ...
Eğitim enstitülerinin tarih eğitimindeki yeri
(2018-08-06)
Toplumun kimliğinin korunması, tarih bilimi ve öğretiminin sağlıklı bir şekilde yapılmasına bağlıdır. Bu nedenle öğretmen yetiştiren eğitim kurumlarına geçmişten günümüze değin önemli görevler düşmüştür. Sağlıklı bir tarih ...
İlköğretim fen ve teknoloji ders kitaplarının Bloom Taksonomisi açısından değerlendirilmesi
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı 1948 yılından günümüze müfredat değişimine bağlı olarak değişen 6., 7. ve 8. sınıf fen ders kitaplarında bulunan ünite sonu değerlendirme sorularının Bloom Taksonomisi'nin Bilişsel Alan Basamakları ...