Browsing TEZLER by Title
Now showing items 321-340 of 427
-
Seza Kutlar Aksoy`un çocuk kitaplarında özüne duyarlılık
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-18)Son yıllarda giderek önemi artan değerler eğitimi konusunda etkili eğitimler yapılabilmesi için bu alanda sürekli olarak yeni araştırmaların yapılması gerekli hale gelmektedir. Bu çalışmada ahlak eğitimi konusunda çalışmaları ... -
Siber zorbalık yapma siber mağdur olma ve denetim odağı arasındaki ilişkinin bazı kişisel değişkenler açısından incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-24)Bu araştırmanın amacı ortaöğretim kurumlarında okuyan öğrencilerin siber zorbalık, siber mağduriyet ve denetim odağı arasında ilişkinin bazı kişisel değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma evrenini Şanlıurfa ilindeki ... -
Sivil toplum kuruluşlarının eğitim, kültür ve sportif faaliyetlere katkısı: Anadolu platformu örneği
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-23)Sivil toplum Avrupa‟da halkın kendi haklarını savunmak için ortaya koymuş olduğu bir durumdur. Avrupa‟da ki gibi bir örgütlenme Osmanlı döneminde olmamıştır. Cumhuriyet ile birlikte sivil toplumu üç dönemde değerlendirebiliriz. ... -
Sivil toplum kuruluşlarının toksik dindarlık sendromuna etkisi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-26)Dindarlık, din psikolojisi ve din sosyolojisinin önemli araştırma konularından birisidir. Toplumsal olguların ve değişmelerin, dinin idrak ediliş ve uygulanış biçimi üzerindeki etkisini anlamaya yönelik hazırlanmış olan ... -
Somut materyal ve Geometer`s Sketchpad destekli eğitimlerin matematik öğretmenliği öğrencilerinin başarılarına ve çözümlerini açıklamalarına etkilerinin incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tezde amaç Somut Materyal (SM) ve Geometer?s Sketchpad (GSP) destekli eğitimlerin, matematik öğretmenliği öğrencilerinin başarılarına ve çözümlerini açıklamalarına etkisini araştırmaktır. Çalışmada yarı deneysel yöntem ... -
Soru sorma becerisi eğitiminin ortaokul öğrencilerinin soru üretme düzeyine etkisinin incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-15)Bu araştırma, ortaokul öğrencilerine verilen soru sorma becerisi eğitiminin öğrencilerin oluşturdukları soruların okuma sürecinin aşamalarına ve yenilenmiş Bloom taksonomisinin bilişsel süreç boyutuna göre dağılımına ... -
Sosyal adalet liderliği ile yöneticiye bağlılık ve örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-06)Bu tez çalışmasında ortaokul müdürlerinin sosyal adalet liderliği davranışları ile öğretmenlerin müdüre bağlılık ve sergiledikleri örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada desen olarak ... -
Sosyal bilgiler dersinde ilköğretim öğrencilerinin vatandaşlık ve demokrasi eğitimine ilişkin kazanım düzeylerinin incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-31)Günümüz modern çağda eğitim alanında yaşanan gelişmelere ve değişimlere baktığımızda; demokratik bir toplum ve vatandaşlık bilgisine sahip bilinçli bir toplum yetişmesi için vatandaşlık ve demokrasi eğitimi ile bilgi, ... -
Sosyal bilgiler dersinde probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerileri ile akademik başarılarına etkisi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-08)Bu çalışma, ortaokul `Sosyal bilgiler` dersi bünyesinde yapılmıştır. Çalışma kapsamında, `Probleme Dayalı Öğrenme`(PDÖ) yöntemi ile geleneksel öğretim yöntemlerinin, öğrencilerin küresel sorunlara çözüm önerisi getirme ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersinde kullandıkları sosyal bilgiler eğitimi gelenekleri ile ilgili görüşleri
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-15)Araştırmanın amacı sosyal bilgiler eğitiminde kullanılan gelenekleri sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirmektir. Bu araştırmayla birlikte sosyal bilgiler dersinin işlenişinde bir farkındalık yaratmak ... -
Sosyal Bilgiler öğretmenliği özel öğretim yöntemleri I ve II derslerinin akademik öğrenme standartlarının belirlenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-11)Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı kapsamında eğitim gören özel öğretim yöntemleri I ve II dersinin akademik öğrenme standartlarının ortaya konmasıdır.Araştırma delphi tekniği ile gerçekleştirilmiştir. ... -
Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmen adaylarının coğrafya öğretimine yönelik teknolojik pedagojik ve alan bilgisi yeterlilikleri
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-13)Bu çalışmanın amacı; Teknolojik, Pedagojik ve Alan Bilgisi Ölçeği ile sosyal bilgiler ve sınıf öğretmen adaylarının coğrafya öğretimine yönelik TPAB düzeyleri ve bu düzeyler (TB, PB, AB, TPB, TAB, PAB ve TPAB) arasındaki ... -
Sosyal bilimler disiplinlerinin sosyal bilgiler programlarına ve ders kitaplarına yansıma durumları
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-03)Sosyal bilgiler, sosyal bilimler disiplinlerinden alınan içeriğin sade ve anlaşılır bir düzeye getirilerek ilköğretimde ders olarak verildiği bir kavramdır. Bu çalışma, birbirine yakın olan bu iki kavramdan yola çıkılarak ... -
Sosyal sermayeyi geliştirmeye yönelik etkinliklerin öğretmenlerin sosyal sermaye düzeyine etkisinin incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, bir eğitim örgütünde `Sosyal Sermayeyi Geliştirmeye Yönelik Bir Etkinlik Programının (SSGP) öğretmenler üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Araştırma açımlayıcı bir eylem araştırması deseninde karma ... -
Sosyokültürel diyalektik yöntemin öğrencilerin davranışsal, bilişsel ve duygusal katılımlarına olan etkisi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı sosyokültürel diyalektik (SKD) yöntemin öğrencilerin davranışsal, bilişsel ve duygusal katılımlarına olan etkisini ortaya koymaktır. Bu çalışmadaverilerin toplanması ve analizi için tek denekli ve yarı ... -
Sözcük öğretimi ile kültür aktarımı: Avrupa Ortak Çerçeve Metni`nden hareketle Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti`nin değerlendirilmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-14)İletişimin temel ögesi olan dil aynı zamanda kültürün de taşıyıcısıdır. Kültürün dille olan etkileşimi özellikle bir yabancı dili öğrenirken ya da öğretirken daha da önem kazanmaktadır. Öğreniciler, öğrenilen yabancı dille ... -
Standart ve SLO taksonomisine dayalı rubrikler ile puanlanan açık uçlu matematik sorularında puanlayıcı etkilerinin çok yüzeyli Rasch modeli ile incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, standart ve SOLO taksonomisine dayalı rubrikler ile puanlanan açık uçlu matematik sorularında puanlayıcı etkilerinin çok yüzeyli Rasch modeli ile incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, ... -
Stem: Bütünleşik öğretmenlik çerçevesine yönelik hizmet içi eğitim programının uygulanması ve değerlendirilmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-12)Bu çalışmada, hizmet içi eğitimlerin öğretmenlerin mesleki gelişimine katkısı bağlamından hareketle `STEM: Bütünleşik Öğretmenlik Çerçevesi` 'ne yönelik geliştirilen ve uygulanan hizmet içi eğitim programının öğretmenlerin ... -
Students` learning styles, self-efficacy at GUSFL and its correlation with their social interaction
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Bu çalışma, bir yandan, Gaziantep Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'ndaki öğrencilerin (GUSFL) Yabancı Dil olarak İngilizce öğrenirken dayandıkları öğrenme stillerini, bir yandan da bu öğrencilerin öz yeterliklerini ... -
Suriyeli çocuklara yabancı dil olarak Türkçe öğreten `öğreticilerin` öz yeterlik algılarının incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-24)Bu araştırmanın amacı Suriyeli çocuklara Türkçe öğreten `öğreticilerin` yabancı dil olarak Türkçe öğretmeye dayalı öz yeterlik algılarını cinsiyet, yaş, mezun olunan lisans programı, okul türü, mesleki kıdem, Türkçe öğretimi ...