Sosyal sermayeyi geliştirmeye yönelik etkinliklerin öğretmenlerin sosyal sermaye düzeyine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, bir eğitim örgütünde `Sosyal Sermayeyi Geliştirmeye Yönelik Bir Etkinlik Programının (SSGP) öğretmenler üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Araştırma açımlayıcı bir eylem araştırması deseninde karma yöntem kullanılarak yapılmıştır. Araştırma yarı deneysel bir desen ve açımlayıcı bir çalışma olarak alanda öncü olması yönüyle önemlidir. Araştırmanın çalışma grubu 2015 – 2016 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ili Şehitkâmil ilçesinde faaliyet gösteren özel bir okulda çalışan 14 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada 12 hafta süren bir SSGP uygulanmıştır. SSGP'nin öncesi ve sonrası ölçümlerle sosyal sermaye düzeyinde anlamlı bir fark oluşup oluşmadığını ortaya koymak amacıyla tek gruba ön test – son test uygulaması yapılmıştır. Araştırma sürecini ayrıntılı ve kapsamlı şekilde betimlemesine katkı sağlamak ve nicel bulguları desteklemek için nitel boyut eklenmiştir. Nitel boyutta gözlem, araştırmacı günlükleri ve görüşme yöntemleri kullanılarak veriler elde edilmiş, böylece veri çeşitlemesi de sağlanmıştır. Araştırma sonunda, SSGP katılımcılarının örgütsel bağlılık, iletişim ve sosyal etkileşim, güven, işbirliği-sosyal ağlar ve katılım boyutlarında gelişme gösterdikleri gözlenmiştir. Bulgular ve uygulama süreci sonunda, sosyal sermayenin eğitim örgütlerinde geliştirilebilir bir yeterlik olduğu gözlenmiştir. Elde edilen veriler ışığında çalışmanın somut bulgularına dayanarak SSGP'yi uygulayacak okul yöneticilerine ve öğretmenlere sağlanacak imkânlara yönelik öneriler sunulmuştur. The purpose of this study is to investigate the effect(s) of a `Social Capital Enhancement Program` (SCEP) in an educational organization. The study was designed as an exploratory action research utilizing mixed methodology. The study is significant in that it is the first semi-experimental and expolaratory research ever conducted in assessing effects of a social capital enhancement program in an educational context. The study group consisted of 14 teachers in a school in Greater Gaziantep Province, Şehitkâmil district where the SCEP has been applied for 12 weeks, during the academic year 2015-2016. Only one group was tested before and after the administration of SCEP in order to reveal whether there is a significant change in the social capital level of the participants. For a more detailed and in-depth understanding of the phenomenon under scrunity, the quantitative current of the study was strengthened by a qualitative stream. Data was obtained through qualitative observation, researher's diary notes and interviews. Results indicated that SCEP has produced favorable results in that participants seemed to have made progress in organizational commitment, communication and social interaction, confidence, and willingness to cooperate with social networks. The thesis concludes by offering some suggestions based on the solid findings of the study.
Collections