EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 421-440 of 462
-
Yetişkin çevre gönüllülerinin çocukluk dönemlerindeki doğa deneyimleri üzerine bir araştırma
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-12)Bu çalışmada, Türkiye'de faaliyet gösteren çevre ile ilgili sivil toplum kuruluşlarına üye bireylerin, yetişkin çevre gönüllülerinin ve doğaseverlerin çocukluk dönemlerinde doğayla etkileşimlerin nasıl olduğu ve bu ... -
Yabancılara Türkçe kelime öğretiminde müziğin etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-14)Bu çalışmanın amacı, yabancılara Türkçe kelime öğretiminde müziğin etkili bir araç olup olmadığını belirlemektir. Çalışma nicel yöntemler kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın desenini yarı deneysel modellerden ... -
Algılanan sosyal destek ile okulla özdeşleşme arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-09)Bu araştırma ile öncelikli olarak resmi ortaokul kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin algıladıkları sosyal destek- öğretmen ve arkadaş desteği- ile okulla özdeşleşme düzeylerinin arasındaki ilişkinin belirlenmesi ... -
12-14 yaşlarında bulunan boşanmış ve boşanmamış aile çocuklarının yalnızlık suçluluk ve utanç düzeylerinin incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-03)Bu araştırmanın amacı 12-14 yaşlarında bulunan boşanmış ve boşanmamış aile çocuklarının yalnızlık suçluluk ve utanç düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmada betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma verilerini ... -
Öğretmenlerin akıllı tahta kullanımına ilişkin kaygı düzeyi ile bilgisayar öz yeterlik algı düzeylerinin incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Bu araştırmanın temel amacı, öncelikli olarak öğretmenlerin akıllı tahtalara ilişkin kaygı düzeyleri ile bilgisayar öz yeterlik algı düzeylerini belirlemek, sonrasında öğretmen algılarının bazı bağımsız değişkenler açısından ... -
1. sınıf öğrencilerinin okuma ve yazmaya geçiş sürecini etkileyen faktörlerin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi(Bingöl ili örneği)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-14)Bu araştırmanın amacı, 1. sınıf öğrencilerinin okuma ve yazmaya geçiş sürecini etkileyen faktörleri öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirmek ve elde edilen sonuçlara dayalı olarak öneriler getirmektir. Yöntem ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde eğitsel oyunların kullanımı
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-01)Bu araştırmanın amacı, eğitsel oyunların yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kazanımlara ulaşmada, öğrencinin başarısına, derse karşı tutumuna ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisini belirlemektir. Araştırmada ayrıca ... -
Diziler konusunun gerçekçi matematik eğitimi etkinlikleriyle öğretiminin öğrenci başarısına matematik tutumuna etkisi ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-08)Bu çalışmada 11. sınıf diziler konusunun Gerçekçi Matematik Eğitimi etkinlikleriyle öğretiminin öğrenci başarısına ve öğrencinin matematiğe karşı tutumuna etkileri ile öğrencinin GME yaklaşımı hakkındaki görüşleri ... -
Argümantasyon tabanlı etkinliklerin fen bilgisi öğretmen adaylarının yoğunluk, erime, donma ve kaynama noktası konularındaki başarılarına etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-05)Eğitim alanında aktif ve kalıcı öğrenmelerin sağlanabilmesi ve başarının artırılabilmesi için tartışma ve yorumlama alanlarına son yıllarda daha da önem verilmeye başlanmıştır. Geleneksel yöntemlerin dışına çıkmaya imkân ... -
Medeniyet kavramının eğitim fakültesi öğrencilerinin algıları doğrultusunda analizi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-08)Araştırmada, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin medeniyet kavramlarına ilişkin algılarını belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında araştırmada tarama modeli tercih edilmiştir. Araştırmanın evrenini, İnönü ve Atatürk ... -
Müzik öğretmenliği bireysel çalgı eğitimi (bağlama) dersine yönelik öğretim elemanları görüşleri
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-27)Bu araştırma, Türkiye'deki müzik öğretmeni yetiştiren Yüksek Öğretim Kurumlarında görev yapan bağlama öğretim elemanlarının, uygulanmakta olan bireysel çalgı eğitimi (bağlama) dersine yönelik genel durumuna ilişkin ... -
T.C. Adalet Bakanlığı`nda çalışan psikolojik danışma ve rehberlik mezunu pedagogların çalışma koşulları ve görev tanımlarına ilişkin bir araştırma
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-09)Bu araştırmada Adalet Bakanlığı bünyesinde çalışan psikolojik danışma ve rehberlik mezunu pedagogların çalışma alanlarına ilişkin görüşlerini belirlemek amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Adalet Bakanlığı'nda ... -
Eğitim açısından Türkiye`de bilgi toplumu yapısına geçişi engelleyen faktörler
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-03)Toplumlar tarım öncesi toplumdan tarım toplumuna, tarım toplumundan sanayi toplumuna, sanayi toplumundan da bilgi toplumuna doğru bir dönüşüm sürecindedir. Bu dönüşümler gerçekleşirken toplumların var olan sistemleri de ... -
Öğretmen adaylarının etkili vatandaşlık yeterliklerinin incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-30)Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının etkili vatandaşlık yeterliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma betimsel bir çalışmadır ve bu bağlamda tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma ... -
Müzik öğretmeni adaylarının klasik batı müziği dağarı ve kültürüne yönelik yeterliliklerinin incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-30)Bu araĢtırmada; müzik öğretmeni adaylarının Klasik Batı Müziği eserleri vekültürüne iliĢkin yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi ve varsa eksiklerinin saptanarakbu eksiklerin giderilmesine yönelik öneriler geliĢtirilmesi ... -
Öğretmenlerin sınıf yönetimi anlayışı ile öğrencilerin okul bağlılığı, okul direnci ve akademik başarısı arasındaki ilişkilerin analizi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-20)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin sınıf yönetimi anlayışları ile ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin okul bağlılığı, okul direnci ve akademik başarıları arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmanın evrenini 2017-2018 ... -
Ortaokul öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme ile eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-30)Araştırmanın amacı, ortaokul öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme ile eleştirel düşünme eğilimlerini belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Malatya ili ... -
Okul öncesi eğitime devam eden 5 - 6 yaş grubu çocukların ve anne babalarının sosyal beceri düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-16)Bu araştırmada anaokuluna devam eden 5-6 yaş çocukların sosyal beceri düzeylerinin cinsiyet, yaş, kardeş sayısı, doğum sırası, anne babanın öğrenim düzeyi, anne babanın sosyal beceri düzeyi, anne babanın çocuk ile birlikte ... -
Öğretmenlerin mesleki gelişime katılımlarıyla, mesleki gelişime yönelik tutumları, kendi kendine öğrenmeye hazır bulunuşlukları ve destekleyici okul özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-17)Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin mesleki gelişime katılımları ile mesleki gelişime yönelik tutumları, kendi kendine öğrenmeye hazırbulunuşlukları ve destekleyici okul özelliklerine ilişkin algıları arasındaki ilişkileri ... -
Sözleşmeli öğretmenlerin sözleşmeli öğretmenlik uygulamasına ilişkin deneyimleri ve görüşleri
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-14)Bu çalışmanın amacı, sözleşmeli öğretmenlerin sözleşmeli öğretmenlik uygulamasıhakkında deneyimleri ve görüşlerini belirlemektir. Bu amacı gerçekleştirebilmek içinnitel araştırma yöntemleri arasında yer alan olgubilim ...