Yabancılara Türkçe kelime öğretiminde müziğin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, yabancılara Türkçe kelime öğretiminde müziğin etkili bir araç olup olmadığını belirlemektir. Çalışma nicel yöntemler kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın desenini yarı deneysel modellerden olan ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desen oluşturmaktadır.Çalışma 2016-2017 eğitim-öğretim yılında İnönü Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezinde (TÖMER) eğitim görmekte olan B1 seviyesindeki öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın deney ve kontrol grupları, eğitim seviyeleri bakımından eşit olan on beşer öğrenciden oluşmaktadır. Verileri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu, uzman görüşü formu ve kelime bilgisi ölçme formu kullanılmıştır.Deney grubuna araştırmacı tarafından hazırlanan Türkçe kelime kazanımına yönelik program haftada 2 saat olmak üzere toplam 10 hafta uygulanırken; kontrol grubunda ise eğitime Yabancılara Türkçe Öğretim Programına bağlı kalınarak devam edilmiştir. Bu uygulama sonucunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin kelime bilgisi ölçme formuna verdikleri cevaplar karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda programda yer alan kelimeleri içeren şarkılar ile yapılan müzik eğitiminin yabancı öğrencilere Türkçe kelime öğretiminde etkili olduğu tespit edilmiştir. The aim of this study is to determine whether music is an effective tool in teaching Turkish vocabulary to foreigners. The study was carried out using quantitative methods. Pre-test and post-test, which is one of the quasi-experimental models, forms the pattern of study.The study was conducted with B1 students studying at Inonu University Turkish Teaching Application and Research Center (TOMER) in 2016-2017 academic year. The experiment and control groups of the study consisted of 15 students who were equal in terms of education level. Personal information form, expert opinion form and vocabulary measurement form developed by the researcher were used to collect the data.While the program for the acquisition of the Turkish vocabulary prepared by the researcher was applied to the experiment group for a total of 10 weeks (2 hours per week); in the control group, education was continued in accordance with the Turkish Teaching Program for Foreigners. As a result of this practice, the answers of experiment and control group students to the vocabulary measurement form were compared. As a result of the study, it was determined that music education with songs containing the words in the program was effective in teaching Turkish vocabulary to foreign students.
Collections