EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 441-460 of 462
-
Probleme dayalı öğrenme yaklaşımına göre tasarlanan sanal öğrenme ortamlarının öğrencilerin başarı, problem çözme becerisi ve motivasyonlarına etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-17)Araştırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersinde probleme dayalı öğrenme yaklaşımına göre tasarlanan sanal öğrenme ortamlarının, ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, problem çözme ... -
Mobil teknoloji destekli dikişsiz öğrenme ortamlarının 7. sınıf cebir ünitesinde öğrenci başarı ve motivasyonuna etkisi ile sürece ilişkin öğrenci ve veli görüşleri
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-13)Bu araştırmanın amacı ortaokul 7. sınıf cebir ünitesinde mobil teknoloji destekli dikişsiz öğrenme ortamlarının öğrenci başarısı ve motivasyonuna etkisini incelemek ve uygulamaya ilişkin öğrenci ve veli görüşlerini ... -
Işığın kırılması ve mercekler ünitesine yönelik STEM yaklaşımına göre geliştirilen etkinliğin öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-12)STEM yaklaşımı Fen (Science), Teknoloji (Technology), Mühendislik (Engineering) ve Matematik (Mathematics) alanlarını disiplinler ötesi bir anlayışla birlikte kullanarak, günlük hayatın içindeki problemlere çözümler ... -
Yabancılara Türkçe öğretiminde dijital hikâye anlatımının yaratıcı yazma becerisine etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-13)Bu araştırmanın amacı, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yaratıcı yazma becerilerinin gelişmesinde dijital hikâye anlatımının etkisini incelemektir. Araştırmada, dijital hikâye anlatımının Türkçeyi yabancı ... -
Fen eğitiminde 3d yazıcıların kullanımının öğrencilerin tutumlarına ve görüşlerine etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-30)İnsanoğlu son zamanlarda teknoloji çağını yaşamaktadır. Bu süreçte yetiştirilen bireylerin teknolojiyi takip eden, doğa bilimlerini anlayan, çevresini gözlemleyip yorumlayan, karşılaştığı sorunların çözümünde fen bilimlerinden ... -
Çocuk edebiyatı eserlerinin 7. sınıf öğrencilerinin empati becerisinin gelişimine etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-04)Bu araştırmanın amacı; ana dili eğitimi-öğretiminde ve okuma sürecinde önemli bir yere sahip olan yazınsal nitelikli çocuk edebiyatı eserlerinin 7. sınıf öğrencilerinin empati becerisinin gelişmesine etkisini incelemektir. ... -
Lise öğrencilerinin arkadaşlık ilişkilerinin benlik saygısı ve bazı değişkenler açısından incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-06)Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin arkadaşlık ilişkisi ile benlik saygısı ve bazı değişkenlerin ilişkisinin incelenmesidir.Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemi 2018-2019 eğitim öğretim ... -
Bulut tabanlı akran öğretiminin öğretmen adaylarının akademik başarı, iletişim becerileri ve derse ilişkin tutumlarına etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-16)Araştırmanın amacı, bulut tabanlı akran öğretimi ile yapılan programlama öğretiminin öğretmen adaylarının akademik başarı, iletişim becerileri ve derse ilişkin tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada nicel ve nitel ... -
Kurum merkezli okul öncesi eğitimde fiziksel ortamların ve öz bakım beceri uygulamalarının kalitesinin karşılaştırılması (Elazığ ili örneği)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-24)Okul öncesi eğitim, temel becerilerin ve alışkanlıkların kazandırıldığı gelişimsel açıdan önemli bir dönemdir. Bu temel beceri ve alışkanlıklara yönelik hazırlanan kazanımların davranışlara dönüşebilmesi için kurumların ... -
Yatay ve dikey çoksesli koro eserlerine dayalı uygulamaların öğrencilerin müziksel işitme, okuma ve yazma başarılarına etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-12)Bu araştırma, yatay çoksesli ve dikey çoksesli koro eserlerine dayalı uygulamaların öğrencilerin müziksel işitme, okuma ve yazma başarılarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, iki grup üzerinde ... -
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin baskın olarak kullandığı beyin yarım küresi ile akademik başarı arasındaki ilişkinin araştırılması
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-02)Bu araştırmanın amacı, İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin baskın olarak kullandıkları beyin yarım kürelerini tespit edip akademik başarıları arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Çalışmada bu amaç için ilişkisel tarama modeli ... -
Öğretmenlerin mesleki profesyonellik algılarının mesleki statü, iş memnuniyeti ve öz yeterlik algıları üzerine etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-23)Bu araştırmanın temel amacı öğretmenlerin mesleki profesyonellik algıları ile mesleki statü, iş memnuniyeti ve öz yeterlik algıları arasındaki ilişkileri incelemektir. Ayrıca bu algılarının çeşitli demografik değişkenlere ... -
İlköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin örgütsel dedikodu ve örgütsel güven algıları arasındaki ilişki
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-24)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin örgütsel dedikoduyu ve örgütsel güveni algılama düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın evrenini 2018-2019 Eğitim ve Öğretim yılında ... -
Anne babalarda dijital ebeveynlik farkındalığının incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-02)Bu araştırmanın amacı, dijital ebeveynlik farkındalığının boyutlarını belirlemek, anne babaların dijital ebeveynlik farkındalık düzeyine ilişkin ölçek geliştirmek ve dijital ebeveynlik farkındalık düzeyini cinsiyet, eğitim ... -
Okul öncesi eğitime devam eden 5 yaş grubu çocukların yılmazlık düzeyleri ile matematik ve bilimsel süreç becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-24)Bu araştırmada, okul öncesi eğitime devam eden 5 yaş grubu çocukların yılmazlık düzeyi ile matematik ve bilimsel süreç becerilerinin belirlenmesi, yılmazlık düzeyi ile matematik ve bilimsel süreç becerilerinin bağımsız ... -
Geleneksel ve siber zorbalığa maruz kalmanın sınıf iklimi ve okula yabancılaşmayla ilişkisinin incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-24)Lise öğrencilerinin geleneksel ve siber zorbalığa maruz kalmasının, öğrencilerin sınıf iklimi algısı ve okula yabancılaşmasıyla arasındaki ilişkiyi tespit etmeyi amaçlayan bu araştırmada, karma araştırma yöntemlerinden ... -
Ön lisans ve lisans öğrencilerinin vatandaşlık duygusu ile küresel vatandaşlığa ilişkin görüşlerinin karşılaştırmalı analizi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-23)Araştırmada lisans ve ön lisans öğrencilerinin vatandaşlık duygusu ile küresel vatandaşlığa ilişkin görüşleri arasında ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. Bu amacın yanında araştırmada demografik değişkenler olan cinsiyet, ... -
Keman öğretiminin tarihsel gelişimi, uygulanan öğretim süreçleri, okulları ve günümüzdeki durumu üzerine bir inceleme
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-22)Bu çalışmanın amacı, keman öğretiminin içerik, yöntem ve metotlar yönünden tarihsel gelişiminin araştırılması ve Türkiye'deki konservatuvarlarda keman öğretim süreçlerinin günümüzdeki durumunun öğretim elemanları ... -
Ortaokul öğrencilerinin matematik odaklı akademik risk alma davranışlarına etki eden faktörlerin yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-13)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin cinsiyetleri, sınıf düzeyleri, matematiğe karşı tutum (MKT) düzeyleri ve matematiksel üstbiliş farkındalık (MÜF) düzeylerinin birbirleri ve matematik odaklı akademik risk alma ... -
İngilizce dersinde blog kullanımının akademik başarıya ve derse yönelik tutuma etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-24)Bu çalışmanın amacı İngilizce dersinde blog kullanımının akademik başarıya ve derse yönelik tutuma etkisini incelemektir. Günümüzde, çağdaş öğrenme-öğretme kuramlarının ivme kazanmasıyla birlikte, pek çok alanda kullanımı ...