Doğal çevreyi koruma programının okul öncesi dönem çocuklarının çevreye yönelik tutumlarına olan etkileri: Çanakkale il örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, doğal çevreyi koruma etkinliklerine dayanan çevre eğitimi programının, okul öncesi öğrencilerin çevrelerine yönelik tutumlarına etkisini ve çevreye yönelik tutumların cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlenmeyi konu almaktadır. Çalışma yarı deneysel desene göre düzenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 20 deney grubunda, 20 kontrol grubunda olmak üzere toplam 40 öğrenci oluşturmuştur. Veriler `?TheChildren?sAttitudesTowardThe Environment Scale-Preschool Version??(Musser&Diamond,1999) isimli ölçeğin Türkiye uyarlaması ile görüşme sorularıyla elde edilmiştir. Verilerin analizi sürecinde SPSS13.0 programından yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında deney ve kontrol grupları arasında öntest sonuçlarında anlamlı farklılığın olmadığı ve sontest puanlarında anlamlı bir farklılığın bulunduğu, doğal çevreyi koruma programının, öğrencilerin doğal çevreye yönelik tutum değiştirmelerinde olumlu etkiye sahip olduğuortaya çıkmıştır. Bu çalışmada öğrencilerin doğal çevreyi korumaya yönelik göstergelere ve bu göstergelere ilişkin toplam tutum puanlarına bakıldığında, doğal çevreye korumaya yönelik tutum üzerinde (birkaç gösterge hariç) cinsiyet değişkeninin anlamlı bir etkisinin olmadığı görülmektedir.Anahtar kelimeler: Okul Öncesi Eğitim, Çevresel Tutum, Doğal Çevreyi Koruma Programı, Çevre Eğitimi This study focuses on the effects of environmental education program-based on the activities of protecting natural environment on pre-school students' attitudes towards their environment and indicating whether environmental attitudes can differ in order to gender or not. This study is organized by quasi-experimental design. The study group of research consisted of 40 students: 20 in the experimental group of the study group and 20 in the control group. The data was obtained from the questions of conversation in the Turkish adaptation of the scale named ''The Children's Attitude Towards the Environment Scale – Preschool Version'' ( Musser & Diamond 1999). In the process of analysis of the data, SPSS13.0 program was used. As the result of the research were examined, it was revealed that there was no significant difference between the results of the protest between the experimental control groups, a significant difference was found posttest scores and also the natural environment protection program had a positive effect on changing the students' attitudes towards the natural environment. As we look at the indicators based on the students' protection the natural environment and the total attitude scores in this study, it is clear that there is no significant effect of the variable gender on the attitude towards protecting the natural environment (except for a few indicators). Key words: Preschool Education, Environmental Attitudes, Natural Environment Protection Program, Environmental Education
Collections