English teachers self-perceptions of teacher autonomy in middle schools and high schools: The case of Sakarya
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Türkiye?de ortaokul ve liselerde çalışan İngilizce öğretmenlerinin öğretmen özerkliğine dair algılarını araştırmayı amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra, merkezi sınavların öğretmenlerin özerklik algılarına olan etkilerini de araştırmaktadır. Sakarya İli?nin merkez ilçelerinde yer alan ortaokul ve liselerde çalışmakta olan 87 İngilizce öğretmeni araştırma kapsamına alınmıştır. Katılımcılara Pearson ve Hall (1993) tarafından geliştirilen 18 maddelik Öğretmen Özerkliği Ölçeği uygulanmış olup merkezi sınavların öğretmen özerkliğini ölçmek amacıyla araştırmacı tarafından 8 madde daha eklenmiştir. Pilot çalışmanın sonuçlarına göre anket geçerli ve güvenilir bulunmuştur. Nicel veriler, 26 maddeden oluşan Likert ölçek aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmanın daha kapsamlı bir şekilde anlaşılabilmesi amacıyla, bu çalışmaya katılmaya istekli olan 10 öğretmen ile yarı yapılandırılmış yüz yüze görüşme gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada karma yöntemli araştırma kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi SPSS 18.0 istatistik programı kullanılarak, nitel verilerin analizi ise içerik çözümleme analizi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları, liselerde çalışan İngilizce öğretmenlerinin ortaokulda çalışan İngilizce öğretmenlerinden daha yüksek özerklik algısına sahip olduğunu ve merkezi sınavların ortaokulda çalışan İngilizce öğretmenlerinin üzerinde daha fazla etkisinin bulunduğunu ortaya koymuştur. Çalışmada yer alan istatiksel veriler yaş ve öğretmenlik deneyimi gibi faktörlerin öğretmenlerin özerklik algıları üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturduğunu göstermektedir. Fakat istatistiksel verilere göre, öğretmenlerin cinsiyeti ile öğretmenlerin özerklik algıları arasında anlamlı bir ilişki saptanmamıştır.İngilizce öğretmenlerine, merkezi sınavların ders içeriği, sınıf yönetimi ve değerlendirme konularında herhangi bir etkisi olup olmadığı sorulmuş ve sonuç olarak merkezi sınavların öğretmenlerin yaratıcı olmalarına ve kendilerine ait öğretim yaklaşımı oluşturmalarına engel olduğu anlaşılmıştır. This study aimed to explore self-perceptions of teacher autonomy for teachers who teach at middle and high schools in Turkey. Besides, it investigated the impacts of centralized examinations on these self-perceptions of teacher autonomy.In this study, 87 English language teachers who teach at middle schools and high schools located in central towns of Sakarya were chosen within the context of this study. Teacher Autonomy Scale which was developed by Pearson and Hall (1993) was conveyed and later 8 eight items were added in the questionnaire in order to find out effects of centralized examinations on teacher autonomy. According to pilot study results, the questionnaire was found to be reliable and valid. Quantitative data was obtained through a questionnaire which was consisted of 26 Likert-type items. Semi-structured face to face interviews were employed with 10 teachers who were willing to take part in this study in order to provide a comprehensive understanding of the study. Quantitative data were analyzed by means of SPSS 18.0 statistical program and qualitative data were analyzed through content analysis. The results of the study indicated that high school English language teachers had higher self-perceptions of teacher autonomy than middle school English language teachers. The findings also showed that centralized exams had a significant effect on middle school English language teachers. The statistical analysis of data indicated that factors such as age and teaching experience had a significant effect on the self-perceptions of teacher autonomy. However, the analysis provided insignificant results for the gender as a factor influencing the self-perceptions of teacher autonomy. In addition, English language teachers were asked whether centralized examinations had any effect on their teaching in terms of selection of teaching content, classroom management or assessment. Analysis of the qualitative data showed that centralized examinations prevented teachers from creativity and that teachers could not ground their teaching approaches according to their own beliefs.
Collections