Sınıf mevcudunun 2005 öğretim programları`nın başarısına etkisinin öğretmen görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sınıf mevcudu ülkemiz açısından, gelişmekte olan bir ülke olarak halen düzenlenmeye muhtaç bir gerçek konumundadır. Nüfusumuzun hızla çoğaldığı, eğitime verilen önemin sürekli yükselen bir grafik gösterdiği, okullaşma oranımızın arttığı halde sınıf mevcudu açısından istenilen rakamlara ulaşılamadığımız çok çeşitli akademik ortamlarda tartışılmaktadır. Sınıf mevcudunun eğitim öğretim faaliyetlerine etkisinin başrol pozisyonu taşıması sebebiyle yapılan eğitimsel değişikliklerin başarısı da tartışılacaktır.Bu araştırma İstanbul ili Sultangazi ilçesindeki ilköğretim okullarının 1-5. sınıflarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda sınıf mevcudunun eğitim-öğretime etkisini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bilindiği gibi 2005 yılında uygulamaya konan öğretim programları ülkemiz adına önemli bir reform olarak sunulurken uygulama ortamları açısından sorunlar olabileceği beklenmektedir. Bu yüzden araştırmada ele alınan problem, ?Sınıf mevcudunun 2005 Öğretim Programları' nın başarısına etkisi üzerine öğretmen görüşleri nelerdir?? sorusu olmuştur.Bu araştırmanın evrenini 2011-2012 Öğretim yılında İstanbul ili Sultangazi ilçesinde bulunan 1-5. sınıflarda görevli sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu evren içerisinden seçilen 75. Yıl, Esentepe, Orhangazi ve Yunus Emre İlköğretim Okulu' nda görev yapan sınıf öğretmenleri araştırmaya örneklem olarak seçilmiştir. Araştırmaya dört devlet okulunda görevli toplam 193 sınıf öğretmeni katılmıştır.Araştırmanın amacı doğrultusunda veri toplamak amacıyla, araştırmacı tarafından hazırlanan veri toplama aracı kullanılmıştır. Verilerin analiz sürecinde SPSS 15.0 programından yararlanılmıştır. Elde edilen sonuçlar tablolar halinde ayrıntılı olarak verilmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular çerçevesinde, sınıf öğretmenlerinin sınıf mevcudunun 2005 Öğretim Programları'nın başarısına ilişkin görüşleri ile cinsiyet, görev yapılan sınıf düzeyi değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ancak; öğretmenin görev yaptığı sınıf mevcudu ve öğretmenin kıdemi değişkenlerinde anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Anahtar Sözcükler: 2005 Öğretim Programı, Yapılandırmacılık, Sınıf Mevcudu, Öğretmen Görüşleri. The class size is a reality which still requires a regulation in our country as it is a developing country. Various academic institutions are discussing that we haven?t yet reach the right class size as at the schools as much as we require even though our population, understanding to importance of education and schooling rate is increasing. As the class size is the main effect on our education activities, the educational changes that have been done will also be discussed.This study aims to show the effect of class size on the education from the perspective of the classroom teachers who work grades 1 to 5 at the elementary schools. As well known, the new curriculum which has been put into practice in 2005 was announced as a reform while at the practice there are some possible problems are expected. For this reason the question in this study was ?What are the opinions of the classroom teachers on the effect of class size on the 2005 Elementary School Curriculums??This study covers 1 to 5 classroom teachers who works at the elementary schools of Sultangazi district which are. And the chosen sample in this study is grades 1 to 5 classroom teachers from 75. Yıl, Esentepe, Orhangazi ve Yunus Emre Elementary Schools. From 4 government schools, 193 teachers attended in this study.To collecting data towards in line with this study; there is a data collection tool was used which has been made by the researcher. During analyzing process, SPSS 15.0 program was also used. The obtained results are given in detail at the charts.The research shows there's no significant difference on between the teachers' opinions about class size and gender and level of class. But there is a significant difference between the variables class size and the experiences that the teacher works.Key Words: 2005 Elementary School Curriculums, Constructivism, Class Size, Teacher's opinions.
Collections