ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 4967
-
Okul öncesi eğitime devam eden 48-66 aylık çocuklara yönelik bilinçli farkındalık (mindfulness) temelli akran ilişkisi programı önerisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı okul öncesi dönemine çocukların akran ilişkilerini geliştirmek ve olumlu sosyal davranışları kazandırmaya yönelik Bilinçli Farkındalık Temelli Akran İlişkisi Programı'nın tasarlanması ve alan ... -
Artırılmış gerçeklik uygulamaları ile düzenlenmiş etkinliklerin 4. sınıf öğrencilerinin matematik dersi akademik başarılarına etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı Artırılmış gerçeklik (AG) uygulamaları ile düzenlenmiş etkinliklerin öğrencilerin matematik dersi akademik başarılarına etkisini ve öğrencilerin AG uygulamaları hakkındaki görüşlerini incelemektir. ... -
Fen bilimleri derslerinde akran liderliğinde takım öğrenmesi modelinin kullanımı hakkında lisans ve lisansüstü öğrencilerinin görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Aktif öğrenme yöntemleri arasında yer alan Akran Liderliğinde Takım Öğrenmesi (ALTÖ) modeli dünyada fen eğitimi süreçlerinde 1990'lı yıllarda kullanılmaya başlanmış ve çeşitli araştırmalarda modelin öğrenciler üzerinde ... -
Okul öncesi dönem çocukların ebeveynlerinin babasavar annelik düzeyleriyle anne-babanın çocuğa yönelik ilgisi arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem çocukların ebeveynlerinin babasavar annelik düzeyleriyle anne-babanın çocuğa yönelik ilgisi arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Okul öncesi dönem çocukların ebeveynlerinin babasavar ... -
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik motivasyonları ile matematik dersi başarıları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Motivasyon ve başarı arasındaki ilişki son yıllarda oldukça önem kazanmış konulardan bir tanesidir. Motive olma durumunun başarıyı da beraberinde getirip getirmeyeceğine dair birçok çalışma yapılmıştır. Bu araştırmada da ... -
ÇOMÜ ÇABA Çok Amaçlı Erken Çocukluk Eğitimi Merkezi'nin (ÇABAÇAM) okul öncesi öğretmen adaylarının akademik başarı, kişisel ve mesleki gelişimleri üzerine etkisinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Araştırma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi bünyesinde bulunan ÇABA Çok Amaçlı Erken Çocukluk Eğitimi Merkezi'nde gönüllü olarak eğitmenlik yapmakta olan okul öncesi öğretmen adaylarının ÇABAÇAM modelindeki uygulama ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin özgeci davranışlarının karar verme becerilerine etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin özgecilik düzeylerinin karar verme becerileri üzerindeki etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini ... -
Sınıf öğretmenlerinin okuryazarlık öğretimine ilişkin özyeterlik algılarının incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Gelişmiş ülkeler arasında olabilmenin en önemli koşullardan biri okuryazar olmaktır. Bu doğrultuda, okuryazarlık okuma ve yazma becerilerine sahip olmanın yanı sıra aydınlanmanın da bir gerekliliğidir. Bu araştırmada sınıf ... -
Coğrafya eğitimi ve sosyal bilgiler eğitimi öğretmen adaylarının pandemi (Covid-19) sürecinde uzaktan eğitime karşı tutumları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Tüm dünyayı etkileyen Covid-19 pandemisi eğitimi de etkilemiştir. Pandemi sürecinde, eğitimde daha önce kullanılmakla beraber yaygın olarak kullanılmayan uzaktan eğitim sistemine geçilmiştir. Bu uzaktan eğitim sistemi ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının yaratıcı okumaya ilişkin algılarının belirlenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Araştırmada Türkçe öğretmeni adaylarının yaratıcı okumaya yönelik kişisel ve mesleki yeterliklerinin saptanması ve yaratıcı okuma ile ilgili algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada, Türkçe öğretmeni adaylarının ... -
Çanakkale ve Kanagawa ili termal turizm değerlerinin karşılaştırılmalı olarak incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Çalışmada Japonya'da Kanagawa ile Türkiye'de Çanakkale ilindeki termal alanların dağılımı, termal suların sıcaklık, mineral bileşimi, pH ile diğer mineral özellikleri termal turizm açısından değerlendirilip, ... -
Türkçe öğretmen adaylarının sosyal medya bağımlılığı ile dijital okuryazarlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Araştırmada Türkçe öğretmeni adaylarının sosyal medya bağımlılığı ile dijital okuryazarlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi ve ilgili ölçeklerin çeşitli değişkenler göz önünde bulundurularak Türkçe öğretmeni adaylarına ... -
Fen Edebiyat Fakültesi Coğrafya bölümü ve Eğitim Fakültesi Coğrafya Öğretmenliği programlarında görevli öğretim elemanlarının uzaktan eğitime yönelik öz yeterlilik ve yarar algılarının incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)2019 yılının sonlarına doğru ilk kez ortaya çıkan Covid-19 virüsünün tüm Dünyayı etkilemesiyle pandemi ilan edilmiştir ve kısıtlamalar uygulanmıştır. Bu kısıtlamalar; eğitim, ulaşım, sağlık, turizm gibi birçok sektörü ... -
Bilgin Adalı'nın bilim kurgu türü eserlerinin yetkinlikler bakımından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı Bilgin Adalı'nın bilim kurgu türünde yazılmış eserlerinin yetkinlikler bağlamında incelenmesidir. Bu doğrultuda nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Verilerin analizi ... -
Kilitbahir Limanı'nın (Çanakkale Boğazı) ekolojik risk analizi ve coğrafya öğretmeni adaylarının çevre sorunlarına yönelik görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Araştırmanın amacı; Kilitbahir Limanı'ndaki ağır metal kirliliğini tespit ederek bukirliliğin yarattığı ekolojik riskleri ortaya çıkarmak ve coğrafya öğretmeni adaylarının çevrekirliliği, ekolojik risk, ağır metaller ... -
Ulusal medikal kurtarma ekibi personelinin afetlere bireysel hazırlık düzeyleri ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin incelenmesi: Kütahya ili örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada afetlerde acil sağlık hizmetleri alanında görev yapan Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi (UMKE) çalışanlarının afetlere bireysel hazırlık düzeyleri ve psikolojik iyi oluş düzeyleri incelenmiş, daha sonra bu iki ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının e-öğrenme hazır bulunuşluğunun incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın temel amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının e-öğrenme hazır bulunuşluklarını incelerken bilgisayar, internet ve çevrim içi iletişim öz yeterliğinin saptanması, kendi kendine öğrenme ve öğrenen kontrolüyle ... -
Türkiye'de öğrenim gören yabancı uyruklu ve Türk öğrencilerin zihin haritalarında Güney Amerika kıtası: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de öğrenim gören yabancı ve T.C. uyruklu öğrencilerin zihin haritalarındaki Güney Amerika kıtası algısını ve bu algı üzerinde etkili olan faktörleri belirlemek ve incelemektir. Araştırmada ... -
Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümü öğrencilerinin meslek seçimi ve kariyer yöneliminin toplumsal cinsiyet rolleriyle ilişkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümü öğrencilerinin, mesleği seçmelerinde ve kariyer yöneliminde toplumsal cinsiyet rolleriyle aralarındaki ilişki incelenmek amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik öncelikle toplumsal ... -
Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) yardımıyla deprem riski altında bulunan alanların yapısal analizi: İzmit Körfezi güneyi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Afetleri meydana getiren unsurlar ve özellikle afetlerden sonra meydana gelen hasar tespit çalışmaları, genellikle saha çalışmaları ile gerçekleştirilmektedir. Ancak büyük alanları kapsayan bu tür unsurların belirlenmesinde; ...