ÇOMÜ ÇABA Çok Amaçlı Erken Çocukluk Eğitimi Merkezi'nin (ÇABAÇAM) okul öncesi öğretmen adaylarının akademik başarı, kişisel ve mesleki gelişimleri üzerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi bünyesinde bulunan ÇABA Çok Amaçlı Erken Çocukluk Eğitimi Merkezi'nde gönüllü olarak eğitmenlik yapmakta olan okul öncesi öğretmen adaylarının ÇABAÇAM modelindeki uygulama deneyimleri sonucunda akademik başarı, kişisel ve mesleki gelişimlerinin araştırılmasına yönelik bir durum çalışmasıdır. Kutsal bir meslek olan öğretmenlik mesleğinde hizmet öncesi eğitimlerin önemli olduğu ülkemiz tarafından kabul görmüş bir durumdur. Bu durumdan hareketle proje yürütücüsü Prof. Dr. Ebru AKTAN ACAR tarafından kurulan ÇABAÇAM modeli, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nde öğrenimlerine devam etmekte olan öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitimlerini desteklemeyi hedefleyen, ayrıca dezavantajlı ortamlardan gelen ve mülteci ailelerin çocuklarının eğitimde fırsat eşitliği ilkesinden hareketle topluma kazandırılmasını amaçlayan bir modeldir. Araştırma nitel bir çalışma olup araştırma deseni olarak durum çalışması (örnek olay) deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından literatür taraması sonucu, yapılandırılmış gözlem formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu oluşturulmuştur. Çalışma grubunu, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul öncesi Eğitimi bölümünde eğitim öğretimlerine devam etmekte olan ve ÇABAÇAM modelinde gönüllü eğitmen olarak görev yapmakta olan okul öncesi öğretmen adayları oluşturmaktadır. Gözlem için 16 eğitmen, görüşmeler için ise 13 eğitmen araştırmacı tarafından seçilmiştir. Verilerin analizi içerik analiziyle yapılmıştır. Gözlem verilerinin analizi Spps22 programı ile yarı yapılandırılmış görüşmelerin analizi ise Maxqda2020 programı ile yapılmıştır. Araştırmacı tarafından incelenen bulguların sonuçlarına bakıldığında, ÇABAÇAM modelinin okul öncesi öğretmen adaylarının akademik başarı, kişisel ve mesleki gelişimleri üzerine etkisinin olumlu yönde olduğu görülmektedir. Öğretmen adaylarının, tam donanımlı ve okul öncesi eğitimde kalite standartlarını sağlayabilecek bir şekilde mesleki hayata geçiş yapabilmelerini temelde eğitim hedefi olarak belirleyen ÇABAÇAM modelinin, bu hedefine ulaşmayı başarmış bir model olduğu araştırma bulgularından anlaşılmaktadır. The research is a case study aimed at investigating the academic success, personal and professional development of pre-school teacher candidates who are voluntarily teaching at ÇABA Multi-Purpose Early Childhood Education Center within Çanakkale Onsekiz Mart University, as a result of their practical experience in the ÇABAÇAM model. It is accepted by our country that pre-service training is important in the teaching profession, which is a sacred profession. Based on this situation, the project coordinator Prof. Dr. The ÇABAÇAM model, founded by Ebru AKTAN ACAR, is a model that aims to support the pre-service training of teacher candidates continuing their education at Çanakkale Onsekiz Mart University, and also aims to reintegrate the children of refugee families from disadvantaged environments into society based on the principle of equal opportunity in education. The research is a qualitative study and the case study (case study) design was used as the research design. As a data collection tool, a structured observation form and a semi-structured interview form were created by the researcher as a result of the literature review. The study group consists of pre-school teacher candidates who are continuing their education in Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Education Department of Preschool Education and working as volunteer trainers in ÇABAÇAM model. 16 trainers were selected for observation and 13 trainers were selected by the researchers for interviews. The analysis of the data was made by content analysis. The analysis of the observation data was made with the Spps22 program and the analysis of the semi-structured interviews with the Maxqda2020 program. Considering the results of the findings examined by the researcher, it is seen that the ÇABAÇAM model has a positive effect on the academic achievement, personal and professional development of pre-school teacher candidates. It is understood from the research findings that the ÇABAÇAM model, which basically sets the pre-service teachers' transition to professional life in a way that is fully equipped and meeting quality standards in pre-school education, is a model that has succeeded in achieving this goal.
Collections