TEZLER
Browse by
Recent Submissions
-
Sosyal medyanın etkisi-kozmetik ürünlerin satın alınmasında bir uygulama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde en önemli iletişim araçlarından biri olan internetin kullanılmasına paralel olarak sosyal medyanın kullanımı da artmaktadır. Sosyal medya, Web 2.0 teknolojisinin tanıdığı imkanlar sayesinde kullanıcılara kendi ... -
Müşteri ilişkileri yönetiminde bireysel emeklilik sistemi uygulaması
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bireysel Emeklilik Sistemi (BES); bireylerin emekliliklerinde rahat etmeleri için çalışma dönemleri boyunca düzenli olarak tasarrufta bulunmalarını sağlayan, sosyal güvenlik sistemini tamamlayan, yasayla düzenlenmiş ve ... -
Eğitim ve geliştirme programlarının çalışanların motivasyonuna etkisi ve bankacılık sektöründe incelenmesi
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim ve Geliştirme Programlarının bankacılık sektöründe işgören motivasyonu üzerine etkisini anlamak bu çalışmanın özünü oluşturmaktadır. Tezin ikincil veri çalışmasını kapsamlı literatür taraması teşkil etmektedir. ... -
Kamu harcamaları ve ekonomik büyüme ilişkisi: Türkiye ekonomisinde Wagner Yasası analizi(1998-2014)
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Literatürde, sıklıkla analizi yapılan kamu harcamaları ve ekonomik büyüme ilişkisi Wagner Kanunu yaklaşımı çerçevesinde teorik ve amprik çalışmaların ilgi odağı olmuştur. Bu çalışmada Türkiye ekonomisinde kamu harcamaları ... -
Firma değeri ve makro ekonomik faktörlerin etkileşimi: Enerji sektöründe bir uygulama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-10)Bu çalışmada Borsa İstanbul Elektrik Endeksinde yer alan enerji firmalarının hissesenedi fiyatları ile hisse senedi fiyatlarını etkileyen bazı makroekonomik faktörlerarasındaki etkileşim incelenmektedir. Pedroni Eşbütünleşme, ... -
Uluslararası faaliyet gösteren firmaların iç denetim sisteminin değerlendirilmesine yönelik bir araştırma
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İç denetim, işletmeye hizmette bulunmayı hedefleyerek, işletmenin bütün faaliyetlerini değerlendirmek için işletmenin içinde yapılanmış bağımsız bir denetleme fonksiyonudur. Modern iç kontrol sistemi, organizasyon içinde ... -
Tüketicilerin açık hava reklamlarını algılamaları - Kayseri`de billboardlar üzerine bir uygulama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Globalleşen dünyada reklam, çok önemli bir tanıtım aracı haline gelmektedir. Gelişen teknoloji ile reklamcılığa hizmet eden araçlar değişkenlik göstermekte ve gelişmektedir. Günümüzde açık hava reklamları diğer reklam ... -
Baca tozundan Çinko elde edilebilmesinin uygulanabilirliği (Kayseri Çinkom A.Ş. örneği)
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-30)Demir çelik sektöründe metallerin işlenmesi sonucunda oluşan atık hurda metallerin geri kazanılabilmesi için ergitme fırını olarak kullanılabilen elektrikli ark ocakları ve buna benzer ocaklar kullanılmaktadır. Bu işlem ... -
Sosyal medya reklamlarının tüketici davranışına etkisi-İnstagram kullanıcıları üzerine bir çalışma
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Sosyal medya sadece iletişim alanında dikkat çekici bir gelişme yaratmamış aynı zamanda pazarlama alanında da işletmelerin hedef tüketici kitlesine ulaşmasını kolaylaştırmıştır. Özellikle Web 2.0 ile sosyal medya karşılıklı ... -
Tüketicilerin markalı ürünlere yönelik değerlendirmeleri- Nuh Naci Yazgan Üniversitesi örneği
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde hızlı şekilde değişen ekonomik, teknolojik, sosyal ve demografik faktörler işletmelerin ayakta kalmasını oldukça zorlaştırmaktadır. Kıyasıya rekabetin olduğu pazarlarda pazar payı elde etmeye çalışan veya var ... -
İnanç turizmi: Seyyid Burhaneddin Türbesi ziyaretçilerine yönelik bir araştırma
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Anadolu, insanlığın varoluşu ile birlikte birçok kültüre ve medeniyete beşiklik etmiştir.Medeniyetlerin birbirleriyle kucaklaştığı, kültürlerin birbirleriyle kaynaştığı kıtalararası köprü olmuştur.Ayrıca topraklarında ... -
Yöresel ürünlerin pazarlanmasında e-ticaret-Facebook`ta bir uygulama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde insanların çoğunluğu, alışverişlerini e-ticaret yoluyla yapmayı tercih etmektedirler. E-ticaret hem tüketiciler için hem de şirketler için büyük bir önem arz etmektedir. Bu bağlamda yöresel ürün pazarlanması yapan ... -
Tüketicilerin marka şehir algılamaları: Kayseri örneği
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Dünyada küreselleşmenin etkisiyle her şehir, diğer şehirlerle değer, yetenek ve bilgi paylaşımı konusunda rekabet içerisinde bulunmaktadır. Bir şehir bölge ya da ülke ürünlerini hizmetlerini daha rahat ve kârlı bir şekilde ... -
Siyasal partilerin siyasal pazarlama uygulamaları ve Kayseri örneği
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-04)Siyasi arenada başarılı olmak isteyen bütün partiler kendilerine rakip olarak gördüğü diğer partilerden daha başarılı olup iktidar olmak isterler. Bu anlamda siyasi partiler başarılı olmak, rakiplerinden ayrışmak ve seçmen ... -
Kurumsal sosyal sorumluluğa sahip işletmelerin ürünlerini satın alan tüketicilerin davranışları -Kayseri`de bir uygulama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Kurumsal sosyal sorumluluk, işletmelerin ürün ve hizmet esaslarının yanında topluma karşı duyarlılık ve sorumluluklarının bütünüdür. Artan rekabet koşulları içerisinde şirketlerin varlığını belirleyen unsurlarından başında ... -
Sosyal medya pazarlamasının marka denkliğine etkileri: Lüks moda markası üzerine bir uygulama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-07)Bu çalışma lüks moda markalarının sosyal medya pazarlama faaliyetlerinin niteliklerini belirlemek ve bu algılanan niteliklerin, marka denkliği ve satın alma niyetiyle arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla, marka denkliğinin ... -
Marka ve tüketicilerin marka tercihine yönelik Kayseri ilinde yapılan bir araştırma
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Markalaşma, rekabetin az olduğu ve her ürünün neredeyse bir keşif olarak görüldüğü dönemlerde önem kazanmaya başlamıştır. Marka yönetimi yaklaşımı ile ürün ya da hizmetin pazarlanmasında, pazarlama karmasının bütün ... -
Asıl-alt işverenlik (Taşeronluk) sistemi-Niğde`de bir uygulama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ülkemizde son yıllarda özel sektörün yanı sıra kamuda da istihdam büyük ölçüde değişmiştir. Kamu kesiminde kadrolu memur ve işçi istihdamı yerine sözleşmeli personel ve alt işverene bağlı işçi alımı ön plana çıkmıştır. Alt ... -
Elektronik ağızdan ağıza pazarlama (e-Wom) ve hedonik tüketim ilişkisi
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-08-09)Teknolojik gelişmelerin birbiri ardına devam ettiği günümüzde, internet baş rolü oynamaktadır. Dünyayı kolay, hızlı ve ekonomik şekilde bir anda insana sunan internet, pek çok alanda varlığını etkin şekilde sürdürmektedir. ... -
Oyunlardaki ürün yerleştirmenin tüketiciye etkisi cep telefonları üzerine bir araştırma
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-27)Ürün yerleştirme tüketiciyi rahatsız etmeden çeşitli mecralara ürün ya damarkanın yerleştirilmesidir. Son dönemlerde cep telefonlarının günlük hayatınvazgeçilmezi olması nedeniyle telefon oyunlarında da ürün yerleştirilmeye ...