İnanç turizmi: Seyyid Burhaneddin Türbesi ziyaretçilerine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Anadolu, insanlığın varoluşu ile birlikte birçok kültüre ve medeniyete beşiklik etmiştir.Medeniyetlerin birbirleriyle kucaklaştığı, kültürlerin birbirleriyle kaynaştığı kıtalararası köprü olmuştur.Ayrıca topraklarında yıllarca doğusuyla batısıyla bir çok kültürü, tarihi ve dini barındırmıştır.Bundan dolayı toprağın her karışı farklı dinler için kutsal sayılmış, ibadet yapılması veya ritueller düzenlenmesi öngörülmüştür.Bazı kutsal yerler ise sadece birey için kutsaldır.Bu nedenle ziyaretçiler açısından her kutsal yerin ziyareti farklıdır. Ancak ziyarete giden kutsallıkla ilgili törenlerle birlikte çevresindeki destinasyonları da gezer. Araştırmada dini bir kutsal yer seçilmiştir.Tüketicilerin kutsal yerlere gelme nedenleri ve kutsal yerlere gelen tüketicilerin davranışları belirlenmiştir. Bu yeri ziyaret etme sebepleri, huzur ve içsel rahatlama, din ve turistik gezidir. Ziyaretçiler, dini bir kutsal yeri turistik gezi olarak nitelendirmemektedirler. Kutsal yeri iki ve daha az ziyaret edenlerin kutsal yerde huzur ve içsel rahatlama duyduklarınıfakat bu sayı üç ve daha fazla olduğunda bu manevi duruma karşı bir rutinleşme olduğunuifade etmişlerdir. Anahtar Kelimeler:İnanç Turizmi,Kutsal Yer, Kutsal Yer Pazarlaması, Destinasyon. Anatolia has been the land of cultures and civilizations since the beginning of the humanity. It is not only the land where civilizations and cultures met but also the place made those cultures and civilizations mixed by being a bridge among continents. For thousands of years, it held many different cultures, religions and historical events.Therefore, every corner of the land is a holy place for different religion, it is projected to have prays and organize rituals. Some holy places are valid only for individual, so every holy place has its own unique visitation. People not only visit holy places but also take a walk around. A holy place is choosen for the research. The reasons for visitors to come holy places are tranquality, relief, religion and tourism. Visitors do not accept holy places as touristic locations. If visitors come to holy places once or twice they have the feeling of tranquality and relief, but if they come three times or more yhey have disinterest for tranquality and relief. People who visit the tomb for the first time are living in a different city, but people who visit more than one are living in Kayseri.Key Words: Holy Place,Holy Place Marketing, Destination.
Collections