Sosyal medyanın etkisi-kozmetik ürünlerin satın alınmasında bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde en önemli iletişim araçlarından biri olan internetin kullanılmasına paralel olarak sosyal medyanın kullanımı da artmaktadır. Sosyal medya, Web 2.0 teknolojisinin tanıdığı imkanlar sayesinde kullanıcılara kendi içeriklerini oluşturabilme ve paylaşabilme imkanı sunan sanal topluluklar olmakla beraber, tüketiciler için markalar ve işletmeler hakkında araştırma yapılabilen, hızlı ve kolay bir şekilde istenilen ürüne ulaşılabilen ortamlarını ifade etmektedir. Bu çalışmada sosyal medya kavramı ele alınarak sosyal medyanın tüketici davranışıyla olan ilişkisi ele alınmıştır. Daha sonra kartopu örneklemesi yoluyla Facebook kullanıcılarına anket uygulanmıştır. Sosyal medyanın tüketici davranışına nasıl etki ettiğini ortaya çıkartmayı amaçlayan bu anket, Google Documents formatında oluşturulmuştur. Toplam 685 kişiye Facebook aracılığıyla yapılan anket uygulaması sonucunda elde edilen veriler analiz edilmiştir. Verilerin analizinde frekans analizi, faktör analizi ve Çok Değişkenli Varyans Analizi kullanılmıştır. Analiz sonucunda en sık kullanılan sitenin Facebook olduğu ortaya çıkmıştır. Sosyal medyanın tüketici davranışına etkisine yönelik yapılan faktör analizinde de bilgi edinme, erişim kolaylığı, araştırma yapma ve tüketicinin reklamlardan etkilenmesi faktörleri bulunmuştur. Ayrıca tüketicilerin sosyal medyadan yılda bir kez ve fiyatının uygun olmasından dolayı kozmetik ürün satın aldığı ortaya çıkmıştır. Demografik özelliklerle kozmetik ürün satın alma sıklığı ve satın alma nedenleri arasında da anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Tüketici Davranışı, Facebook. Nowadays, one of the most important communication tools in parallel with the use of the internet is also increasing the use of social media. Social media Web 2.0 brings opportunities where the users can create their own content and have the opportunity to share them with virtual communities, furthermore consumers can research information based on brands and firms and they can access the desired products quickly and easily.In this study the concept of social media by considering the relationship with the social media consumer behaviour are discussed. Furthermore through snowball sampling a survey was conducted on Facebook users. This survey aims to reveal how social media impacts consumer behaviour. The survey is formed in the format of Google Documents. Through Facebook total of 685 people surveys were obtained and analysed. There were several analysis used, frequency analysis, factor analysis and Multivariate Analysis of Variance As a result of the analysis the most common used site 'Facebook' has been emerged. With the factor analysis, consumer behaviour on social media was analysed such as; accessing information, ease of access and factors of researchers and consumers being affected by the commercial have been found. In addition, consumers through social media once a year purchase cosmetic products due to affordable prices. Based on demographic characteristics frequent purchasing of cosmetic products and reason to purchase cosmetic products had no meaningful difference.Keywords: Social Media, Consumer Behavior, Facebook.
Collections