Oyunlardaki ürün yerleştirmenin tüketiciye etkisi cep telefonları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ürün yerleştirme tüketiciyi rahatsız etmeden çeşitli mecralara ürün ya damarkanın yerleştirilmesidir. Son dönemlerde cep telefonlarının günlük hayatınvazgeçilmezi olması nedeniyle telefon oyunlarında da ürün yerleştirilmeye yer verildiğigörülmektedir.Araştırmanın temel amacı, oyun oynayan tüketicilerin bu oyunlara yerleştirilenmarkalarla ilgili değerlendirmelerini ortaya çıkarmaktır. Daha sonra farklı oyun oynamaözelliği gösteren (farklı sürelerde oyun oynama, oyun oynama sürekliliği, süreklioynanan aynı oyun türü, akla gelen oyun ismi) tüketicilerin ürün yerleştirmeyle ilgilifarklı değerlendirmeleri olup olmadığını tespit etmektir. Araştırmada ayrıca farklı oyunoynama özelliği gösteren tüketicilerin farklı demografik özelliklere sahip olupolmadıkları da araştırılmıştır. Araştırmada kullanılan örnekleme yöntemi, kartopuörneklemesidir. Veriler, 322 kişiden anket yöntemiyle toplanmıştır. Analiz sonucundatüketicilerin yerleştirilen markaları merak ettikleri, ürün yerleştirme sayesinde markayıtanıdıkları ve marka adını ürün yerleştirmeyle gördükleri ortaya çıkmıştır. Buna ilaveolarak sürekli aynı oyunu oynayan tüketicilerin oyunlara yerleştirilen markaları merakettikleri de bulgulanmıştır.Anahtar Kelimeler: ÜrünYerleştirme, Cep Telefonu, Marka. Product placement is the placement of various merchandise or brands withoutdisturbing the consumer. In recent years, it has been observed that cell phones areindispensable for everyday life, and therefore there is a place for product placement inphone games.The main purpose of the study is to reveal the evaluations of the consumers who play bythe game about the brands placed in these games. It is then to determine whetherconsumers have different evaluations of the product placement, showing differentgaming features (playing games at different times, continuing gaming, the same type ofgame played continuously, the name of the game that comes to mind). The research alsoinvestigated whether consumers with different gaming characteristics have differentdemographic characteristics. Sampling method used in the research is snowballsampling. And, 322 people gathered by the survey method. As a result of the analysis, ithas emerged that the consumers are interested in the placed brands, they know the brandwith the placement of the product and they see the brand name placing the product. Inaddition, consumers who play the same game constantly have been curious about brandsplaced in games.Keywords: Product Placement, Mobile Phone, Brand.
Collections