Browsing SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ by Issue Date
Now showing items 1-20 of 64
-
Sosyal medyanın etkisi-kozmetik ürünlerin satın alınmasında bir uygulama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde en önemli iletişim araçlarından biri olan internetin kullanılmasına paralel olarak sosyal medyanın kullanımı da artmaktadır. Sosyal medya, Web 2.0 teknolojisinin tanıdığı imkanlar sayesinde kullanıcılara kendi ... -
İnovasyonun cari açığın kapatılmasındaki rolü
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İnovasyon, adını son zamanlarda sıkça duyduğumuz bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. İnovasyon sadece yenilik yapmak değildir, dolayısıyla tek bir kelimeyle açıklanamayacak kadar geniş ve kapsamlı bir anlama sahiptir ... -
Kayseri sanayisinin gelişimi, sektör bazında değerlendirilmesi ve rekabet gücünün ölçülmesi (2005-2014)
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Cumhuriyetten günümüze Türkiye'deki sanayileşme politikaları, ekonominin gelişmesinde ve kalkınmasında büyük öneme sahip olmuştur. Türkiye'de sanayi sektörünün gelişim sürecinde önce ithal ikameci sanayileşme ... -
Örgütsel adalet algısı üzerine amprik bir çalışma: Kayseri Şeker Fabrikası A.Ş.`nde bir araştırma
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışanların hayatında iş olgusunun yeri ne denli önemliyse işletmeler açısından da çalışanlar hayati önem taşımaktadır. Çalışanlar, bir işletmenin varlığını, başarısını ve geleceğini etkileyen en önemli değerdir. İşletmelerin ... -
Asıl-alt işverenlik (Taşeronluk) sistemi-Niğde`de bir uygulama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ülkemizde son yıllarda özel sektörün yanı sıra kamuda da istihdam büyük ölçüde değişmiştir. Kamu kesiminde kadrolu memur ve işçi istihdamı yerine sözleşmeli personel ve alt işverene bağlı işçi alımı ön plana çıkmıştır. Alt ... -
Tüketicilerin açık hava reklamlarını algılamaları - Kayseri`de billboardlar üzerine bir uygulama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Globalleşen dünyada reklam, çok önemli bir tanıtım aracı haline gelmektedir. Gelişen teknoloji ile reklamcılığa hizmet eden araçlar değişkenlik göstermekte ve gelişmektedir. Günümüzde açık hava reklamları diğer reklam ... -
Tüketicilerin marka şehir algılamaları: Kayseri örneği
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Dünyada küreselleşmenin etkisiyle her şehir, diğer şehirlerle değer, yetenek ve bilgi paylaşımı konusunda rekabet içerisinde bulunmaktadır. Bir şehir bölge ya da ülke ürünlerini hizmetlerini daha rahat ve kârlı bir şekilde ... -
Sosyal medya reklamlarının tüketici davranışına etkisi-İnstagram kullanıcıları üzerine bir çalışma
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Sosyal medya sadece iletişim alanında dikkat çekici bir gelişme yaratmamış aynı zamanda pazarlama alanında da işletmelerin hedef tüketici kitlesine ulaşmasını kolaylaştırmıştır. Özellikle Web 2.0 ile sosyal medya karşılıklı ... -
1990 sonrası ekonomik krizlerin Türkiye`deki tasarruf oranına etkisi
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada 1990 sonrasında yaşanan ekonomik krizlerin tasarruf oranına olan etkisi sabit sermaye yatırımları, nihai tüketim harcamaları ve mevduat faiz oranı üzerinden incelenmiştir. Bu inceleme için 1980-2016 yılları ... -
Tüketicilerin markalı ürünlere yönelik değerlendirmeleri- Nuh Naci Yazgan Üniversitesi örneği
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde hızlı şekilde değişen ekonomik, teknolojik, sosyal ve demografik faktörler işletmelerin ayakta kalmasını oldukça zorlaştırmaktadır. Kıyasıya rekabetin olduğu pazarlarda pazar payı elde etmeye çalışan veya var ... -
Küresel dünyada sağlık turizminin önemi ve Türkiye`nin durumu
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Sağlık turizmi, herhangi bir sebepten dolayı tedavi olmak için bir ülkeden diğerine seyahat olarak tanımlanır. Küresel sağlık turizm sektörü en hızlı büyüyen sektörlerden birisidir ve son zamanlarda pazar payını arttırmaktadır. ... -
Dış borçlanmanın ekonomik büyüme üzerine etkileri: Türkiye örneği (1980-2014)
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Gelişmekte olan ülkelerde ulusal tasarrufların yetersizliği dış borç kullanımı kaçınılmaz hale getirmektedir. Dış borçlar ile ekonomik büyümenin artırılması hedeflenmektedir. Literatürde dış borçların ekonomik büyümeye ... -
Kamu harcamaları ve ekonomik büyüme ilişkisi: Türkiye ekonomisinde Wagner Yasası analizi(1998-2014)
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Literatürde, sıklıkla analizi yapılan kamu harcamaları ve ekonomik büyüme ilişkisi Wagner Kanunu yaklaşımı çerçevesinde teorik ve amprik çalışmaların ilgi odağı olmuştur. Bu çalışmada Türkiye ekonomisinde kamu harcamaları ... -
Tıbbi mümessillerin iş tatminini etkileyen faktörlerin belirlenmesi
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İş tatmini, firmalar için hayati öneme sahiptir. Firmalarda çalışan personelin iş tatmininin yüksek olması, verimlilik artışını, firma sadakatini ve en önemlisi firmanın amaç ve hedeflerini benimseyen personelin devamlılığını ... -
Kurumsal sosyal sorumluluğa sahip işletmelerin ürünlerini satın alan tüketicilerin davranışları -Kayseri`de bir uygulama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Kurumsal sosyal sorumluluk, işletmelerin ürün ve hizmet esaslarının yanında topluma karşı duyarlılık ve sorumluluklarının bütünüdür. Artan rekabet koşulları içerisinde şirketlerin varlığını belirleyen unsurlarından başında ... -
Müşteri ilişkileri yönetiminde bireysel emeklilik sistemi uygulaması
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bireysel Emeklilik Sistemi (BES); bireylerin emekliliklerinde rahat etmeleri için çalışma dönemleri boyunca düzenli olarak tasarrufta bulunmalarını sağlayan, sosyal güvenlik sistemini tamamlayan, yasayla düzenlenmiş ve ... -
Retro pazarlama-Kayseri`deki nostaljik mekanlar üzerine bir araştırma
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Geçmiş ürün, hizmet ve eserlerin yeniden ele alınarak günün koşullarına uyarlanması anlamında kullanılan `Retro` her dönem varlığını sürdürmeyi başarmış ve halihazırda büyük bir kitlenin ilgisini çekmektedir. Stephen Brown ... -
İnanç turizmi: Seyyid Burhaneddin Türbesi ziyaretçilerine yönelik bir araştırma
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Anadolu, insanlığın varoluşu ile birlikte birçok kültüre ve medeniyete beşiklik etmiştir.Medeniyetlerin birbirleriyle kucaklaştığı, kültürlerin birbirleriyle kaynaştığı kıtalararası köprü olmuştur.Ayrıca topraklarında ... -
Uluslararası faaliyet gösteren firmaların iç denetim sisteminin değerlendirilmesine yönelik bir araştırma
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İç denetim, işletmeye hizmette bulunmayı hedefleyerek, işletmenin bütün faaliyetlerini değerlendirmek için işletmenin içinde yapılanmış bağımsız bir denetleme fonksiyonudur. Modern iç kontrol sistemi, organizasyon içinde ... -
Marka ve tüketicilerin marka tercihine yönelik Kayseri ilinde yapılan bir araştırma
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Markalaşma, rekabetin az olduğu ve her ürünün neredeyse bir keşif olarak görüldüğü dönemlerde önem kazanmaya başlamıştır. Marka yönetimi yaklaşımı ile ürün ya da hizmetin pazarlanmasında, pazarlama karmasının bütün ...