Retro pazarlama-Kayseri`deki nostaljik mekanlar üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geçmiş ürün, hizmet ve eserlerin yeniden ele alınarak günün koşullarına uyarlanması anlamında kullanılan `Retro` her dönem varlığını sürdürmeyi başarmış ve halihazırda büyük bir kitlenin ilgisini çekmektedir. Stephen Brown tarafından ortaya atılan retro pazarlama `Bir önceki tarihsel döneme ait ürün veya hizmetin canlanması veya yeniden başlatılması` şeklinde tanımlanmıştır. Buna karşın artan küreselleşme ve teknolojik gelişmeler ile birlikte bireysel ve toplumsal zevkler de değişim göstermiş, yeniye, son teknolojiye sahip ürünlere olan talep artmıştır. Tüketim toplumları oluşmuş ve yeniyi, hep yeniyi isteyen bir algı meydana gelmiştir. Bununla birlikte postmodern yaşamda geçmişte yaşanılan anılar, yaşanmışlıklar ve bunlara duyulan aşırı sevgi ve özlem olarak tanımlanan nostaljiye olan talep, gün geçtikçe artmıştır. Ve böylece retro pazarlama, tüketicilerin geçmişe olan özlemlerini dindirme amacı ile ortaya çıkmış ve geniş bir kitleye hitap etmeyi başarmıştır.Retro pazarlamanın gelişimini incelemek ve tüketicilerin tercih sebeplerini belirlemek amacı ile gerçekleştirilen bu çalışmanın ilk bölümde kavramsal yaklaşımda bulunulmuş, ikinci bölümde ise toplanan veriler doğrultusunda analiz gerçekleştirilmiştir. Analiz içerisinde frekans dağılımlarına ve faktör analizlerine yerverilerek katılımcıların retroya yönelmelerinde etkili olan değişkenler belirlenmiştir. Bu çalışma ile birlikte retro pazarlamaya yönelimde tüketici tercihlerinin belirlenmesi amaçlanmış ve bu doğrultuda çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda da tüketicilerin retro pazarlamaya yönelmesinde etkin olan faktörler belirlenerek aktarılmıştır. `Retro` a term used to describe the modification of services and products and adapting them to contemporary conditions has always succeeded in maintaining its edge and remains the center of attention for many. Retro marketing introduced by Stephan Brown, describes the concept as `the revitalization or renewal of products and services belonging to the previous historical period`. Alongside this movement, increasing globalization and technological developments as well as changing individual and societal trends has increased the demand for the newest and latest technology product ownership. Consumption society has created an awareness and demand for ever new and later products. In addition to this change, another trend known as nostalgia, defined as a longing or desire for what was lived in the past, as well as an adoration or yearning for the experiences of the pastries on the rise in our postmodern times. Retro marketing has come about to appease consumers' desire for the past and has succeeded in appealing to the masses.In the first part of this study carried out to further investigate the development of retro marketing and categorize consumers' preference, a conceptual approach was utilized, whereas in the second part the analysis of the data is provided. The analysis includes frequency distribution and factor analysis to determine the factors effectingparticipants inclination toward retro.This study aims to determine consumer preferences when gravitating towards retro marketing and has carried out research towards this end. Following the analysis, the effectual factors leading to the consumers' inclination towards retro marketing have been determined and transmitted.Keywords: Retro, Retro Marketing, Nostalgia, Postmodern, Consumption
Collections