NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 64
-
İş adamlarının kişilik özelliklerinin girişimcilik potansiyeli üzerindeki etkisi: Kayseri ilinde bir uygulama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-13)Bireylerin tavır ve davranışlarının şekillenmesinde sahip oldukları kişilik özelliklerinin büyük etkisi bulunur. Söz konusu kişilik özellikleri bireyin günlük yaşamını, aile yaşamını ve sosyal ilişkilerini şekillendirir. ... -
5S ve Kaizen uygulamalarının işletme performansına etkileri: Mobilya sektöründe bir uygulama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-07)İşletmeler, müşterisinin ihtiyaçlarına cevap verebildiği ve isteklerini tatmin edebildiği sürece; küresel düşüncelere açık, yenilikleri kabullenerek hızlı değişen piyasa koşullarına ayak uydurabilmenin zorluklarını hissederek ... -
Aktif olarak yönetilen ve pasif olarak yönetilen yatırım fonlarının performanslarının değerlendirilmesi
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-07)Son yıllarda uluslararası piyasalarda olduğu gibi Türkiye'de de yatırım fonu piyasasının gelişmesiyle yatırımcı sayısı artmaktadır. Bu yatırımcıların bazıları pazar getirisinin üzerinde kazanç elde edebilmek için aktif ... -
Sosyal medya reklamlarında tüketici algılarının tutum, davranış ve satın alma üzerindeki etkisi Kayseri`de bir uygulama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-11-20)İnternetin hayatımıza girmesiyle birlikte sosyal medya önemini gün geçtikçe daha da hissettirmeye başlamıştır. Tüketiciler günümüzde zamanlarını internette geçirmekte ve internetten alışveriş kararlarını verebilmektedir. ... -
Futbol takımlarının süper lig puan başarısı ile piyasa değeri arasındaki ilişkinin analizi
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-24)19. yüzyıldan itibaren günümüzdeki varlığını gösteren futbol günümüzde spor dalı olmasının yanında ülke ekonomilerine yön veren bir endüstri halini almıştır.Futbol dünyanın diğer bölgelerinde olduğu gibi Türkiye'de ... -
Spot elektrik piyasalarında IOT destekli talep tahminlerine göre fiyatlama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-04-09)Enerji piyasalarında piyasa takas fiyatının oluşumu arz ve talep tahminlerine göre gerçekleşmekte, yüksek doğrulukta gerçekleştirilemeyen talep tahminleri fiyatların düzensiz oluşumunu tetiklemektedir. Bu çalışma ile spot ... -
Kurumsal yönetişim ve firma değeri etkileşimi: BİST imalat sektöründe bir uygulama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-30)Serbestleşme ve küreselleşme süreci ile beraber klasik yönetim yapıları firmaların ihtiyaçlarını karşılamada yetersiz kalmış ve yeni bir yönetim anlayışı olarak `Kurumsal Yönetişim` kavramı doğmuştur. 2000'li yıllarda ... -
Avrupa Birliği ülkeleri ve Türkiye`nin inovasyon performansının çok kriterli karar verme yöntemleriyle kıyaslanması
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-17)Küreselleşen dünyada ülkelerin, şirketlerin veya diğer tüm organizasyonların faaliyetlerinin sürdürülebilir olması ve güçlü bir şekilde ayakta kalması için yeniliğe hızlı adapte olması gerekmektedir. Sürdürülebilir ekonomik ... -
AVM`lerin, küçük işletmelere etkisi: Kayseri ili örneği
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-27)Günümüzün değişen dünyasında hemen her alanda olduğu gibi insanların alışveriş alışkanlıklarında da değişiklikler meydana gelmektedir. Hızlanan dünyada aradığı her şeyi bir arada bulmayı arzulayan tüketiciler, sayıları her ... -
En verimli solucan gübresinin tespitinde besin seçimi üzerine bir araştırma
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-17)Dünya ilk olarak 1940'ların sonlarında solucan gübresiyle (Vermikompost) tanışmıştır. Solucan gübresi, Amerika Birleşik Devletleri başta olmak üzere, Avrupa'da ve dünyanın birçok gelişmiş tarım ülkesinde her tür ... -
Kamu, özel ve yabancı sermayeli bankalarda marka denkliğine yönelik bir uygulama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-30)Firmalar günümüzde yoğun rekabet koĢullarında faaliyet göstermektedir. Burekabet ortamı firmaların ürün ve hizmetlerini diğerlerinden ayırt etmenin gerekliliğiniortaya çıkarmıĢtır. Böylece marka kavramı oluĢmuĢtur. Marka ... -
Savunma harcamaları ekonomik büyüme ilişkisinin analizi: Dini perspektif odaklı çalışma
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-30)Literatürde kamu harcamaları kapsamında savunma sanayinin ekonomik büyüme üzerindeki etkisi özellikle 11 Eylül Amerika ve Paris 2015-2017 terör faaliyetleri sonrasında yoğun bir şekilde incelenmektedir. Ülke bazlı ve panel ... -
İşe adanmışlığın kişi-örgüt uyumu üzerindeki etkisi
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-15)Ekonominin en değerli kaynağı olan insan kaynağı; bulunduğu örgütte, çevresinde ve endüstride büyük farklar yaratabilme potansiyeline sahiptir. Bu farklar olumlu olabileceği gibi olumsuz yönde de olabilmektedir. Bu farkları ... -
Hizmet kalitesi ve marka bağlılığı arasındaki ilişki: şehirlerarası yolcu taşımacılığı sektöründe bir uygulama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-08)Teknolojik gelişmeler ve artan refah seviyesi gibi nedenler tüketicilerin istek ve beklentilerinde değişimlerin oluşmasına sebep olmuştur. Günümüzde işletmelerin temel hedefi markalarına bağlı müşteriler kazanmaktır. Her ... -
Banka marka imajı ile marka denkliği arasındaki ilişkinin incelenmesi: Kayseri ilinde bir uygulama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-26)Güçlü bir marka, bugün uluslararası entegrasyon ve zorlu rekabet şartları altında sürdürülebilir büyümeyi amaçlayan herhangi bir işletmenin en önemli varlıklarından biridir. Teknolojik gelişmelerle birlikte bankacılık ... -
Telekomünikasyon sektöründe hizmet kalitesinin servqual ölçeği ile ölçülmesi: Kayseri örneği
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-30)Bu tez çalışmasında GSM operatörlerinin sağlamış oldukları hizmetlere yönelik,müşterilerin beklenti ve algılarının SERVQUAL ölçeği ile karşılaştırılmalı analizininyapılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda Kayseri il merkezinde ... -
Aile şirketlerinde profesyonel yönetim anlayışının incelenmesi ve Kayseri ilinde bir uygulama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-30)Bu çalışmanın temel amacı Kayseri ilinde faaliyet gösteren aile şirketlerinde profesyonel yönetim anlayışının gelmiş olduğu noktayı incelemek ve tespit etmektir. Aile şirketlerinde, ailenin geleneksel yönetim anlayışının ... -
Kayseri`de faaliyet gösteren firmaların ihracatta karşılaştıkları lojistik sorunlar
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-30)Günümüzde faaliyet gösteren firmaların artık sadece ulusal boyutlarda çalışarak faaliyetlerine devam edebilmeleri mümkün değildir. Giderek artan rekabet ortamında sürekli değişen piyasalardan dolayı ayakta kalabilmeleri ... -
Dışa açıklığın istihdam üzerindeki etkisi: Brics-t örneği
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-14)1980 yılından sonra gelişmekte olan ülkeleri ifade etmek için `Yükselen Piyasalar` ismi kullanılmaya başlanmıştır. 2015 yılında IMF'nin Dünya Ekonomik Görünüm raporunda, BRICS ülkeleri ve Türkiye'nin de içerisinde ... -
Ticari istihbarat ve Kayseri`de bir uygulama
(NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-14)Uluslararası ticarette ticari istihbaratın önemi giderek artmaktadır.Bu çalışmanın amacı ticari istihbarat çalışması yaparak seçilen ülkelerin hedef pazar olup olmadığının belirlenmesi ve hedef pazar olarak belirlenen ülke ...