AVM`lerin, küçük işletmelere etkisi: Kayseri ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzün değişen dünyasında hemen her alanda olduğu gibi insanların alışveriş alışkanlıklarında da değişiklikler meydana gelmektedir. Hızlanan dünyada aradığı her şeyi bir arada bulmayı arzulayan tüketiciler, sayıları her geçen gün hızla artan alışveriş merkezlerinde daha çok vakit geçirmeye, yalnızca alışveriş yapmak için değil, eğlenmek için de bu mekânlara gitmeye başlamışlardır. Bu durum şüphesiz özellikle ülkemiz gibi ülkelerde ekonomide önemli bir paya sahip olan küçük işletmeler için bazı zorlukları da beraberinde getirmektedir. Kayseri ili özelinde alışveriş merkezlerinin küçük işletmeler üzerindeki etkilerinin ele alındığı bu çalışma nitel bir durum çalışması olarak planlanıp yürütülmüştür. Çalışmanın örnekleminin kriter ve uygun durum örnekleme yöntemlerinin kullanılarak belirlendiği çalışmada veriler yapılandırılmamış ve yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Yapılandırılmamış görüşmeler belirlenmiş olan anahtar kavramlar çerçevesinde yapılırken, yarı yapılandırılmış görüşmelerde araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan bir görüşme formu kullanılmıştır. Toplanan veriler ise betimsel analiz ve içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmada elde edilen bulgulara göre alışveriş merkezleri küçük işletmeleri farklı biçimlerde etkilemektedir. Bu etkiler sektörel bazda farklılaştığı gibi küçük işletmenin özelliklerine göre de değişmektedir. Tüm küçük işletmeler AVM etkisinden kurtulabilmek için ürünlerini farklılaştırma, kaliteyi öne çıkarma, fiyatı düşürme, yerel talepleri dikkate alma, kişisel talepleri karşılama, müşteri ilişkilerine önem verme, maliyetleri düşürme gibi stratejiler kullanmaktadır. Bunları yapamayan işletmeler ise küçülme, birleşme ya da başka sektörlere kaymayı tercih etmektedir. Genel olarak bir şekilde AVM'lerden farklılaşabilen ve AVM'ye olan müşteri akışından faydalanmayı başaran küçük işletmeler diğerlerine göre avantajlı konuma geçmektedir. Anahtar Kelimeler: Küçük işletme, alışveriş merkezi, Kayseri As in almost every aspect of life, consumer habits have been changing continuously. Consumers wish to find every product altogether have started to visit shopping centers not only to shop, but also to spend time and have fun in these complexes which are growing in number. In an economy, where small sized businesses have a big share, this situation has brought some difficulties. Throughout the current research, which was conducted as a qualitative case study, effects of shopping centers on small businesses in Kayseri province were investigated. The sample of the study was determined using criteria and convenient sampling techniques. Data was collected through non-structured and semi-structured interviews. While non-structured interviews were performed within the limits of pre-determined concepts, a form developed by the researcher was used during semi-structured interviews. Collected data was analyzed using descriptive and content analysis techniques. According to the findings, shopping centers effect small businesses in various ways. These effects differ depending on both sector and characteristics of the small business. In order to be able to escape from effects of shopping centers, small businesses follow various ways such as diversifying products, putting quality forward, decreasing prices, considering local demands, fulfilling personal requests, giving importance to customer relations, and reducing costs. Those small businesses which cannot follow these ways prefer either shifting to other sectors or even shrinking. In general, small businesses which can differentiate themselves from shopping center businesses and which can benefit from customer flow of the shopping centers, outperform others. Keywords: Small business, shopping center, Kayseri
Collections