Spor yapan ve spor yapmayan lise öğrencilerinin psikolojik sağlamlık ve hedef bağlılık düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, lisede öğrenim gören öğrencilerin psikolojik sağlamlık ve hedef bağlılık düzeylerinin, spor yapma, cinsiyet ve yaş açısından incelenmesidir.Araştırmaya Karaman ilinde öğrenim gören ortalaması 16,50± 1,14 olan toplam 710 lise öğrencisi (285 kadın ve 425 erkek) katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; `Kişisel Bilgi Formu` ile Liebenberg ve arkadaşları (2012) tarafından geliştirilen Arslan (2015) tarafından uyarlanan `Çocuk ve Genç Psikolojik Sağlamlık Ölçeği`, Hollenbeck, Williams ve Klein (1989) tarafından geliştirilen, Şenel ve Yıldız (2016) tarafından Türkçeye uyarlanan hedef bağlılık ölçeği kullanılmıştır.Elde edilen verilerin çözümlenmesinde tanımlayıcı istatistiklere ait aritmetik ortalama (X), standart sapma (SS), frekans (N) ve yüzde (%), minimum ve maksimum değerleri verilmiştir. Birden fazla bağımlı değişken ile birden fazla bağımsız grup karşılaştırmaları için manova testi kullanılmıştır. Sonuç olarak; hedef bağlılık düzeyleri ile cinsiyet değişkeni arasında istatistiksel bakımdan anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<0.05). Ayrıca, spor yapma değişkeni açısından psikolojik sağlamlık ve hedef bağlılık düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunamamıştır (p>0,05). Anahtar Kelimeler: Psikolojik Sağlamlık, Hedef Bağlılık, Spor, Hedef, Ergen The purpose of this study is to investigate resilience and goal commitment levels of High School students according to their sport, gender and age.Totally, 710 students (285 women and 425 men) attending High Schools in Karaman and whose average ages are between 16,50 ± 1,14 have joined this research.`Personal İnformation Form` and `Resilience Scale for Children and Adolescents` developed by Liebenberg and friends (2012), adapted by Arslan (2015), and Goal Commitment Scale revised by Klein, Hollenbeck and Wright (2001) to 5 items and adapted to Turkish by Şenel and Yıldız (2016) are used for data collection devices.Minimum and maximum rates of Arithmatic Mean (X), Standart Deviation (SS), Frequency, and Percentage (%) related to Descriptive Statistics are given for analyzing the acquired data. Manova test used for comparisions of multiple dependent variables with multiple independent groups.In conclusion, reasonable statistical differences between Goal Commitment and Gender are detected (p>0.05). Furthermore, no statistical reasonable differences in terms of doing sport variable between resilience adn goal commitment lelves are detected (p>0,05).Key Words: Resilience, Goal Commitment, Sport, Goal, Adolescents
Collections