Browsing TEZLER by Author "Öz, Murat"
Now showing items 1-11 of 11
-
Ana marka-alt marka ilişkisinin marka mimarisi açısından incelenmesi: Tüketicilerin alt marka algısına yönelik bir araştırma
Özmerdivanli, Harun (KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-08-03)Markalar; işletmelerin rekabet gücünü artıran, tüketicilere belirli kalite garantisi vaaden, aracıların satış hacmini artıran, ülkelerin ekonomik gelişimlerine katkı sağlayan varlıklar olarak stratejik önem arz etmektedir. ... -
Deneyimsel pazarlama aracı olarak oyun reklamın tüketicilerin markaya yönelik tutum ve davranışlarına etkisi
Eroğlu, Merve (KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-05)Pazarlama kavramı, 1850'li yıllardan günümüze kadar bir takım değişimler geçirmiştir. Bu değişim aşamaları, klasik ayrıma göre, ürün, satış, pazarlama ve müşteri-odaklı yaklaşım aşamaları olarak bilinmektedir. Günümüzde ... -
Dindarlık ve tesettür modası eğiliminin satın alma niyeti üzerindeki rolü
Özkaynak, Medine (KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02-21)Satın alma niyeti bir şeyi almaya karar verme aşamasında ortaya çıkar. Satın alma davranışı da bu niyetin eyleme dönüştürülmüş hali şeklinde söylenebilir. Satın almaya etki eden birçok faktör bulunmaktadır. Psikolojik, ... -
ISO 14000 Çevre Yönetim Sistemi Standartları ile Avrupa Birliği Çevre Etiketi ve aralarındaki ilişki: Türkiye`deki uygulamalar
Çaça, Aysun (KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Son yirmi yıldır daha çok gündeme gelen küresel ısınma ve beraberinde getirdiği çevresel felaketler günümüz tüketicilerinin ve üreticilerinin tüketim ve üretim faaliyetlerini sorgulamalarına neden olmuştur. Bu noktada ... -
Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin etik pazarlama yaklaşımı olarak kullanılması ve tüketici algıları üzerindeki etkisi
Yakar, Gamze (KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Son yıllarda yaşanan sosyo-ekonomik sorunlar, çevre sorunları, doğal kaynakların hızlı bir şekilde tüketilmesi ve bu tüketim düzeninin doğada meydana getirdiği tahribatlar, tüketicilerin sosyal konularda bilinçliliğini ve ... -
Online alışveriş yapan süpermarket tüketicilerinin tüketim tercihlerinin teknoloji kabul modeliyle açıklanması
Işik, Perihan (KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-06)Günümüzde internet ile yaşanan gelişmeler her geçen gün artmaktadır. Bilgi ve iletişim teknolojisinde yaşanan gelişmeler birçok tüketiciyi online alışverişe yönlendirmiştir. Günümüzde artık insanlar bir fiziksel bir alışveriş ... -
Sağlık hizmetleri pazarlamasında algılanan hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti üzerinde ağızdan ağıza pazarlama faaliyetlerinin etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma
Uyar, Esra (KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde hizmet alanında pazarlamanın önem kazanması, sağlık hizmetleri pazarlamasında da önemli gelişmeler kaydedilmesine yol açmıştır. Artık, sağlık kurumlarının hedefleri arasında, daha çok hastayı çekerek gelen hastaları ... -
Taklit ve esinlenme ambalajın tüketici kararları üzerindeki etkisi ve Karaman`da bir uygulama
Kazak, Mustafa (KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ambalaj insanoğlunun yiyecek, içecek ve kullanım nesnelerini korumak, saklamak ve taşımak için geliştirdiği bir kavramdır. Gelişimi esnasında yeni malzemelerin bulunmasıyla farklı biçimler kazanmış ve gelişen teknoloji ... -
Tesettür moda reklamlarında ikna bilgi modelinin kullanımı Y kuşağına yönelik bir çalışma
Tepe, Mustafa Enes (KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-07-08)İşletmeler tüketicileri ikna etmek için çeşitli ikna faaliyetleri yürütmektedirler. Bu amaçlarına ulaşmada en önemli araçlardan bir tanesi de reklamdır. Günlük hayatta sayısız reklamla muhatap olan tüketiciler, tüketim ... -
Tüketici satın alma davranışı kapsamında hedonik (Hazcı) tüketimin plansız alışveriş üzerine etkilerinin incelenmesi
Mucuk, Seval (KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Son yıllarda değişen teknoloji ve küreselleşmenin etkisiyle tüketim ve tüketici davranışı kavramları yeni anlamlar kazanmıştır. Dolayısıyla yoğun küresel rekabet ortamında işletmelerin ayakta kalabilmesi için tüketicilerin ... -
Türkiye`de tekstil sektöründe dağıtım kanalı seçiminde karşılaşılan problemler ve Adıyaman`da tekstil firmaları üzerinde bir uygulama
Yilmaz, Nejla (KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Üretim işletmeleri, kanal üyeleriyle olan ilişkilerini iyileştirerek dağıtım kanal sisteminden maksimum seviyede fayda sağlayabilmektedir. Dağıtım kanal sistemini iyi yöneten ve en iyi hizmeti sağlayan işletmeler, diğerlerinden ...