Online alışveriş yapan süpermarket tüketicilerinin tüketim tercihlerinin teknoloji kabul modeliyle açıklanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde internet ile yaşanan gelişmeler her geçen gün artmaktadır. Bilgi ve iletişim teknolojisinde yaşanan gelişmeler birçok tüketiciyi online alışverişe yönlendirmiştir. Günümüzde artık insanlar bir fiziksel bir alışveriş mağazasına gitmeden, oturdukları yerden istek ve ihtiyaçlarını karşılama imkânına sahiptirler. Literatürde, tüketicilerin online satın alma davranışlarını inceleyen çalışmalarda yaygın olarak `Teknoloji Kabul Modeli` kullanılmıştır. Bu çalışmada da amaç online (çevrimiçi) alışveriş yapan süpermarket tüketicilerinin tüketim tercihlerini etkileyen faktörleri teknoloji kabul modeli ile açıklamaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada teknoloji kabul modelinin ana değişkenleri olan algılanan fayda, algılanan kullanım kolaylığı, tutum ve niyet değişkenleri ve bu değişkenler üzerinde etkisi olduğu düşünülen güven, gizlilik, zaman kazanma ve alışveriş keyfi gibi değişkenler arasındaki ilişkiler irdelenmeye çalışılmıştır. Çalışma kapsamında elde edilen veriler anket yöntemiyle toplanmıştır. Toplanan veriler istatistik paket programları yardımı ile analizlere tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda güven, gizlilik, alışveriş gibi değişkenlerin teknoloji kabul modellerinin ana değişkenlerini oluşturan algılanan fayda, algılanan kullanım kolaylığı, tutum ve niyet üzerinde etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Online Alışveriş, Teknoloji Kabul Modeli, Gizlilik, Güven, Zaman Kazanma, Alışveriş Keyfi Today, the developments with the internet are increasing day by day. Advances in information and communication technology have led many consumers to shop online. Nowadays, people have the opportunity to meet their desires and needs from their place of residence without going to a physical shopping store. In the literature, Technology Acceptance Model has been used extensively in studies investigating online buying behaviors of consumers. The aim of this study is to explain the factors that affect the consumption preferences of supermarket consumers who shop online with technology acceptance model. For this purpose, the main variables of the technology acceptance model, perceived benefit, perceived ease of use, attitude and intention variables, and trust, confidentiality, gaining time and shopping pleasure, which are thought to have an impact on these variables, were investigated. The data obtained from the study were collected by questionnaire method. The collected data were analyzed with the help of statistical package programs. As a result of the analysis, it was concluded that variables such as trust, confidentiality, and shopping had an effect on perceived benefit, perceived ease of use, attitude and intention which constitute the main variables of technology acceptance models. Keywords: Online Shopping, Technology Acceptance Model, Privacy, Trust, Time Saving, Shopping Enjoymen
Collections