Search
Now showing items 1-10 of 14
Tatil satın alma kararını etkileyen faktörler: Çağrı merkezi çalışanları üzerine bir araştırma
(2019-04-12)
İnsanlar yaşamları süresince çeşitli davranışlar göstermektedir. Budavranışlarından biri de tatil kararıyla ilgili davranışlardır. Günümüzde önemli bir halegelen tatil hareketleri, insanların sosyal ve fiziksel ihtiyaçlarının ...
Destinasyon konaklama hizmet kalitesi ölçümü: Safranbolu örneği
(2019-08-05)
Turizm sektöründe turistler için vazgeçilmez bir gereklilik olan konaklama hizmeti, sektörel işletmeler için önemli kazanç alanlarından birisidir. Bu anlamda konaklama hizmetine yönelik araştırmalar müşteri memnuniyetini ...
Yerli halkın turizmde ikinci konutların gelişmesine yönelik algılarının belirlenmesi: Akçay örneği
(2019-01-02)
1980'li yıllardan itibaren özellikle kıyı bölgelerinde gelişme gösteren ikinci konutlar, bulundukları turizm bölgelerinde pek çok olumlu ve olumsuz ekonomik, sosyokültürel ve çevresel etki yaratmaktadır. İkinci konut ...
Perakendeci ve ziyaretçilerin yöresel yiyecek algısı: Kayseri ili örneği
(2019-07-30)
Turizmde yöresel yiyecekler; yerel mutfak deneyimi üzerine odaklanma, yerel mutfağı, mirası, kültürü ve geleneği yansıtma, yiyecek ve içecekleri öğrenen, takdir eden veya tüketenler için bir turizm deneyimi olarak oldukça ...
Kaizen maliyetlemenin maliyet etkinliği açısından incelenmesi: Konaklama işletmesi örneği
(2019-03-07)
Küreselleşme ile birlikte meydana gelen teknolojik ve ekonomik gelişmeler, küresel pazarların ortaya çıkması ve rekabetin küreselleşmesi, her işletmede olduğu gibi konaklama işletmelerinde de karar verme sürecinin önemini ...
Örgütsel güven ve örgütsel stres ilişkisi: Mutfak departmanı işgörenleri örneği
(2019-01-12)
Emek yoğun bir sektör olarak kabul edilen turizmde sunulan hizmetlerin kalitesinde işgörenler belirleyici bir role sahiptirler. Bu bağlamda turizm işletmelerinde başarılı bir takım çalışmasından söz edilebilmesi için ...
Turizm sektöründe tükenmişlik ve motivasyon arasındaki ilişkinin belirlenmesi: Safranbolu örneği
(2019-07-21)
İnsan emeğinin en yoğun yaşandığı ve hizmetlerin sunulduğu turizm işletmelerinde, bu hizmetleri sunan çalışanların hem tükenmişlik düzeyleri hem de motivasyonları işletmelerin geleceği, hedefleri, müşteri memnuniyetlerinin ...
Termal turizmde yerli turistlerin seyahat motifleri: Haymana kaplıcaları örneği
(2019-08-24)
Termal turizm, son dönemlerde ulusal ve uluslararası turistler düzeyinde sağlık ve tedavi başta olmak üzere rahatlama, kaçış ve dinlenme gibi nedenlerle talep edilen bir turizm çeşidi olarak değerini artırmaktadır. Bu ...
Örgütsel sinizm ve örgütsel vatandaşlık davranışı ilişkisi: Beş yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama
(2019-08-03)
Örgütlere yönelik eleştirel, olumsuz tutumlar şeklinde karşımıza çıkan örgütsel sinizm tutumları emek-yoğun olarak çalışan hizmet sektörü işletmelerinde daha fazla ortaya çıkma ihtimali düşünülmektedir. Bu anlamda mevcut ...
Duygusal zekânın turistik hediyelik eşya satın alma davranışı üzerine etkisi: Safranbolu örneği
(2019-08-05)
Duygular, satın alma davranışlarının derinlemesine hissedilen ayrılmaz bir parçası olmakla birlikte çok karmaşık bir sürecin ürünüdürler. Bu karmaşıklık duyguların farkında olunmasını, duygularla başa çıkabilmesini, kişinin ...