Duygusal zekânın turistik hediyelik eşya satın alma davranışı üzerine etkisi: Safranbolu örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Duygular, satın alma davranışlarının derinlemesine hissedilen ayrılmaz bir parçası olmakla birlikte çok karmaşık bir sürecin ürünüdürler. Bu karmaşıklık duyguların farkında olunmasını, duygularla başa çıkabilmesini, kişinin kendinimotive etmesini, empati kurabilmesini ve ilişkilerini yönetebilmesini zorunlu kılmaktadır. Bu kapsamda araştırmada, önemli bir kültür destinasyonu olan Safranbolu'ya gelen turistler üzerine bir alan çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışmada turistleri satın alma karar süreçleri duygusal zekâ tarafından etkilenmekte midir? sorusuna cevap verilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırmada, yüz yüze anket tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır.Alan çalışmasında toplam 501 katılımcıdan elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Analizlerdeyerli turistlerin duygusal zekâ düzeylerinin satın alma karar süreçlerine etkisi incelenmiştir. Yapılan analizlerdeyerli turistlerin duygusal zekâ düzeylerinin hediyelik eşya satın alırken karar alma süreçlerini etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca yerli turistlerin iyimser olmaları ihtiyaçlara göre karar vermelerini olumlu yönde etkilerken duygulardan faydalanmalarının ihtiyaçlara göre karar vermelerini olumsuz yönde etkilediği belirlenmiştir.Turistlerin iyimser olmaları, hediyelik eşya ile ilgili alternatifleri belirlemelerini etkilemektedir. Turistlerin duygulardan faydalanma ve duyguların ifade edilmesi düzeyi alternatiflerin değerlendirilmesi aşamasını olumlu yönde etkilediği ortaya çıkmıştır. Ayrıca turistlerin duygulardan faydalanması düzeyinin hediyelik eşyayla ilgili karar aşamasını etkilediği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler:Zekâ, Duygusal Zekâ, Satın Alma, Satın Alma Davranışı, Safranbolu Emotions are an inseparable part of purchasing behavior, but they are the product of a very complex process. This complexity makes it necessary to be aware of emotions, to cope with emotions, to motivate oneself, to empathize and to manage relationships. In this context, a field study was conducted on the tourists coming to Safranbolu which is an important cultural destination. The aim of the study is to answer the question that `Are the decision-making processes of tourists affected by emotional intelligence?`. Data were collected using face-to-face survey technique. In the field study, data obtained from 501 participants were analyzed by SPSS package program.In the analysis, the effects of the emotional intelligence levels of domestic tourists on purchasing decision processes were investigated.In the analysis, it was determined that the emotional intelligence levels of local tourists affected the decision-making process when buying souvenirs. Furthermore, It has been determined that the optimism of local tourists is positively influencing their decision-making according to needs however the use of emotions adversely affects decision making according to needs. The optimism of tourists affects their determination of alternatives related to souvenirs. It has emerged that the level of perception of emotions and the expression of emotions by tourists has a positive effect on the evaluation of alternatives. In addition, it was determined that the level of tourists' use of emotions influenced the decision-making stage of the souvenir.Keywords: Intelligence, Emotional Intelligence, Purchasing, Purchasing Behavior, Safranbolu
Collections