Kadınların internetten satın alma davranış sürecini etkileyen faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı kadın tüketicilerin internetten satın alma davranış sürecini etkileyen faktörlerin neler olduğunu araştırmak olarak belirlenmiştir. Çalışmada elektronik ticaret kavramı, internet üzerinden pazarlama kavramı ve süreci, tüketici davranışları kavramı, özellikleri ve elektronik ticarette satın alma davranışı kavramları detaylı olarak incelenmiştir. Araştırma kısmında hipotezlerin testi için öncelikle faktör ve güvenilirlik analizleri yapılmış ardından verilere çoklu doğrusal regresyon analizi uygulanmıştır. Uygulanan analizler sonucunda internetten satın alma niyeti ile risk ve güvenilirlik değişkenleri arasında bir ilşki tespit edilmemiş olup uygunluk ve tercih etme değişkenleri arasında ise bir ilişki tespit edilmiştir Uygunluk değişkeninin internetten satın alma niyetini pozitif yönde etkilediği, tercih değişkeninin ise negatif yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. The basis purpose of this study, to be designated as to research what are the factors that affect internet purchasing behavior of women consumers. In the study, electronic commerce concept and process, concept of online marketing, concept of consumer behaviors, properties and concepts of purchasing behavior in the electronic commerce are examined detailed. In the research section, to test of hypotheses, first of all factor and trustworthiness analyses were done and then multilinear regression analysis applied. In consequence of applied analyses, a relevance was not detected between the intention to buy from the internet and risk and reliability variables however in case of between the convenience and preference variables, a relevance was detected. Conclusion was reached that convenience variable affects the intention to buy from the internet positively, however in case of preference variable affects negatively.
Collections