Browsing TEZLER by Title
Now showing items 1-20 of 144
-
Almanya`nın tarihi, Avrupa Birliği içindeki rolü ve diğer birlik ülkelerine siyasal ve ekonomik etkisi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2020-10-13)Bu çalışma, Almanya Federal Cumhuriyetinin geçmişten bugüne yaşadığı tarihsel oluşumu, Orta Avrupa' da yer alan jeopolitik konumu ile doğu ve batı arasındaki geliştirdiği stratejiler, uyguladığı politikalar, diğer ... -
Avrupa Birliği Çin ilişkileri:2003-2013 kapsamlı stratejik ortaklık dönemi incelemesi ve kuşak yol girişimi sonrası gelişmeler
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2018-12-13)AB-Çin ilişkilerinin kademeli olarak sağlıklı bir şekilde gelişim göstermesinin ana sebebi, Çin ve AB'nin birbirlerini stratejik rakip olarak değil stratejik ortak olarak kabul etmeleridir. Ancak birbirlerini stratejik ... -
Avrupa Birliği eşleştirme projelerinin işleyişi ve Türk hukuk sistemine katkıları
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-01-27)AB'nin yeni üye devletleri kabulü sürecinde 1998 yılında uygulamaya koyduğu bir yakınsama aracıda eşleştirme mekanizmasıdır. Başladığı zamandan bu güne aday ülkelerin yakınsanması kapsamında 1300'ün üzerinde proje ... -
Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi`nin 5. maddesi (Kişi özgürlük ve güvenliği) bağlamında ceza muhakemesinde yakalama ve gözaltına alma
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-10-06)Kişi özgürlüğü ve güvenliği hakkı, bireyin iktidar karşısında hukuksal güvenliğinin güvencesi ve diğer özgürlüklerin temeli olarak kabul edilen bir haktır. Bireylerin özgürlüklerinden keyfi bir biçimde yoksun bırakılmayacaklarına ... -
B2c elektronik ticaret sitelerinde müşterilerin net fayda algılarını etkileyen faktörler
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-09-09)Bu araştırmanın amacı kullanıcılarda internet sitesinden alışveriş yaptıktan sonra ortaya çıkan net fayda algılarını etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Bu araştırma tanımlayıcı kesitsel bir araştırma olup beşli Likert ... -
B2C web sitelerinde algılanan değer, müşteri sadakati ve marka çağrışımı ilişkisi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2020-06-16)İnternet teknolojisinin insan hayatına hızla dahil olmasıyla ve günden güne gelişmesiyle birlikte, klasik pek çok uygulamanın kullanılabilirliği ortadan kalkmıştır. Bunun yanı sıra internet sayesinde bütün kurumların ve ... -
B2C web sitelerinde algılanan değer, müşteri sadakati ve satın alma niyeti ilişkisi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-11-28)İnternet ve Web gelişimi, iletişim ve bilgi dünyasındaki son zamanların en heyecan verici gelişmesi olarak görülüyor. Günümüzün teknolojisi sadece hayatlarımızı ve yaşayış biçimlerimizi değil, aynı zamanda iş yapış tarzımızı ... -
Balkanlar ve Türkiye`de yetkilendirme, göç yönetişimi ve işbirliği: Avrupa Birliği Hukuku perspektifinden göç ve sığınmacıların sorunları
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-07-03)Bu çalışmanın amacı, Balkanlar ve Türkiye'de AB hukuku perspektifinden çok katmanlı düzeylerde kurumların ve ajansların göç yönetişimi bağlamında ne tür yetkiler ile donatıldıkları ve ne ölçüde işbirliği yaptıklarını ... -
Borçlar Hukuku ve CISG`e göre hasarın intikali
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2018-08-06)Hasarın İntikali meselesi satım sözleşmeleri bakımından büyük önem arz etmektedir. İş bu konu Roma Hukuku'ndan beri, tartışmalara konu olmuş bir nitelik taşımasıyla birlikte, İsviçre Hukukunda ve diğer yabancı hukuklarda ... -
Bosna Hersek ekonomisinin rekabet gününün incelenmesi ve değerlendirilmesi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Bosna Hersek ekonomisinin rekabet gücünü inceleyip değerlendirmek, ülkenin hangi sektörlerde rekabet gücünün yüksek, hangilerinde ise rekabet gücünün düşük olduğunu ortaya koymaktır. Çalışmamızda öncelikle ... -
BRIC ülkelerinde ve Türkiye`de doğrudan yabancı yatırımların makroekonomik etkileri
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2018-12-13)Bu çalışmada; aralarında Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin ve Türkiye'den oluşan BRIC ülkelerinde ve Trükiye'de, Doğrudan Yabancı Yatırımlarının (DYY) ihracat ve milli gelire olan etkileri, 1990-2016 dönemi için ... -
Büyük ölçekli işletmelerde öz yetenek oluşturma stratejisi olarak inovasyonun önemi: BIST 500 şirketleri üzerinde bir araştırma
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-07-29)Küreselleşme ile birlikte sınırların ortadan kalkması işletmelerin rekabet edecekleri firma sayısının ve bazı firmaların rekabet gücünün artmasına neden olmuştur. Küresel rekabet ortamında büyük işletmeler ölçek ekonomilerinden ... -
CİSG`nin uygulanmasında sözleşmenin temel ihlali
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-10-04)Sözleşmenin temel ihlali, CISG'nin çözüm sistemi içerisindeki kilit kavramdır.Dünyanın çeşitli bölgelerindeki farklı yargı yetkileri ve mahkemeler ve mallarınuluslararası satışı alanında CISG'yi bir kanun hükmü ... -
Çalışanların iş tatmini örgütsel bağlılık, örgütsel özdeşleşme ve örgütsel vatandaşlık davranışı açısından değerlendirilmesi: Finans sektöründe bir araştırma
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-10-28)Bu çalışmada finans sektöründe çalışanların iş tatmini, örgütsel özdeşleşme ve örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkilerin incelenmesi, iş tatmininin örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisinde örgütsel ... -
Çin`de Yabancı Yatırım
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-12-17)Türkiye ile Çin arasındaki ekonomik ilişkilerin artmasına rağmen, Türk işadamlarının Çin'de iş kurmalarına oldukça az rastlanmaktadır. Bunun sebeplerinden birinin, Türk işadamlarının Çin pazarlarına girme konusunda ... -
Çin`in küresel rekabet gücünün açıklanmış karşılaştırmalı üstünlükler yöntemine göre değerlendirilmesi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Çin'in 2006-2015 yılları arası dönemindeki 97 kategoride yer alan tüm ürünlerin üzerinde yapılan ithalat ve ihracatı incelenmiştir. Rekabet gücünün kavramı ve ölçme yöntemleri tanımlanması ile yola çıkarak ... -
Deneyimsel pazarlama ve müşteri memnuniyeti üzerine etkisi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2018-08-06)Deneyim kavaramı; 1982'de pazarlama alanına girmiş olmasına rağmen, tüketicidavranışlarını anlamada önemli bir olgu olarak ancak günümüzde karşımızaçıkmaktadır. Son yıllarda yapılan pek çok çalışmada, bu kavram ekonomik ... -
Digitalization and paperless process management in foreign trade
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2020-04-01)Dış ticaret işlemleri yalnızca alıcı ve satıcı arasında gerçekleşen bir süreç olmayıp birden çok tarafın bir araya gelerek faaliyette bulunduğu ve her bir taraf için uyulması gereken birden çok yasal mevzuat ve düzenlenmesi ... -
Dijital pazarlama iletişiminde sosyal medya kullanımı: Nitel bir araştırma
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-12-13)Günümüzde geleneksel pazarlama iletişim faaliyetleri pek çok konuda yetersiz görülmekte ve işletmelere yeterli fırsat kapıları yaratamamaktadır. İnternet kullanımının artması ile birlikte sosyal medya ortamlarında ki ... -
Dijital yerli ebeveynlere yönelik dijital pazarlama yöntemleri ve stratejisi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-11-26)Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimler, internetin kullanılması ile dijital çağın başlaması, sosyal medya paylaşım platformlarının açılması ile sosyal devrimin yaşanması tüm sektörleri etkileyen dijital dönüşümü ...