Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Figen
dc.contributor.authorYaman, Sema
dc.date.accessioned2020-12-04T18:22:27Z
dc.date.available2020-12-04T18:22:27Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95537
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı kadın tüketicilerin internetten satın alma davranış sürecini etkileyen faktörlerin neler olduğunu araştırmak olarak belirlenmiştir. Çalışmada elektronik ticaret kavramı, internet üzerinden pazarlama kavramı ve süreci, tüketici davranışları kavramı, özellikleri ve elektronik ticarette satın alma davranışı kavramları detaylı olarak incelenmiştir. Araştırma kısmında hipotezlerin testi için öncelikle faktör ve güvenilirlik analizleri yapılmış ardından verilere çoklu doğrusal regresyon analizi uygulanmıştır. Uygulanan analizler sonucunda internetten satın alma niyeti ile risk ve güvenilirlik değişkenleri arasında bir ilşki tespit edilmemiş olup uygunluk ve tercih etme değişkenleri arasında ise bir ilişki tespit edilmiştir Uygunluk değişkeninin internetten satın alma niyetini pozitif yönde etkilediği, tercih değişkeninin ise negatif yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe basis purpose of this study, to be designated as to research what are the factors that affect internet purchasing behavior of women consumers. In the study, electronic commerce concept and process, concept of online marketing, concept of consumer behaviors, properties and concepts of purchasing behavior in the electronic commerce are examined detailed. In the research section, to test of hypotheses, first of all factor and trustworthiness analyses were done and then multilinear regression analysis applied. In consequence of applied analyses, a relevance was not detected between the intention to buy from the internet and risk and reliability variables however in case of between the convenience and preference variables, a relevance was detected. Conclusion was reached that convenience variable affects the intention to buy from the internet positively, however in case of preference variable affects negatively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKadınların internetten satın alma davranış sürecini etkileyen faktörler
dc.title.alternativeFactors influencing women's internet buying behavior process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-13
dc.contributor.departmentKüresel Pazarlama ve Marka Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmPurchase intention
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmOnline shopping
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmInternet use
dc.identifier.yokid10182943
dc.publisher.instituteDış Ticaret Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid501158
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess