Sponsorlukların marka bilinirliğine ve satın alma kararına etkisi: Üniversite öğrencileri üzerinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşletmeler, pazarlama stratejileri doğrultusunda hedef kitle ile iletişim kurmak, tüketici zihninde yer edinebilmek ve satın alma karar aşamasında tercih edilmek amacıyla tutundurma araçları arasından etkili bir yöntem olan sponsorluk faaliyetlerini kullanmaktadırlar. Bu araştırmada sponsorlukların marka bilinirliğine ve satın alma kararına etkisinin incelenmesi hedeflenmiştir. Araştırmada bu bağlamda 2019-2020 akademik yılında İstanbul Ticaret Üniversitesi'nde öğrenim hayatını sürdüren 549 öğrenci üzerinde anket uygulaması yapılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre sponsorluk faaliyetlerinin marka bilinirliği ve satın alma kararı üzerinde anlamlı düzeyde pozitif katkı sağladığı görülmektedir. Bununla birlikte marka bilinirliğinin de satın alma kararı üzerinde anlamlı düzeyde pozitif bir katkısının olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Sponsorluk, Marka Bilinirliği, Satın Alma Kararı Busınesses use sponsorshıp actıvıtıes whıch are an effectıve method among the promotıon makers ın order to ommunıcate wıth target audıence and to gaın a place ın theır mınds to be preferred on the decısıon process. In thıs resarch, ıt ıs aımed to examıne the effect of sponsorshıps on the awareness of brand and purchasıng decısıon. In thıs essay, a survey was applıed among 549 students ın ıstanbul commerce unıversıty ın 2019-2020 academıc year.Accordıng to the research results, sponsorshıp actıvıtıes make a sıgnıfıcant posıtıve contrıbutıon on the awareness of brand and the purchasıng decısıon. Moreover, ıt ıs seen that the brand awareness has a sıgnıfıcant posıtıve contrıbutıon on the purchasıng decısıon.Key Words: Sponsorshıp, Brand Awareness, Purchasıng Decısıon
Collections